اهمیت بکارگیری آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۹۷۸
به علت ایجاد و پیدایش رسوبات حاصل از نمکهای محلول در آب و نهایتا گرفتگی ممبرانها در دستگاه تصفیه آب ، سرمایه گذاری بر روی مواد شیمیایی ضد رسوب و آنتی اسکالانت ، برای اشخاص و صنایعی که استفاده از دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن برای انها اهمیت دارد ، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
بسیاری از ترکیبات و مواد معدنی موجود در آبی که قرار است توسط دستگاه تصفیه آب ، مورد تصفیه قرار گیرد باعث ایجاد رسوب شده که استفاده از آنتی اسکالانت را ضروری مینمایند. از برخی از این مواد میتوان به کربنات کلسیم ، سولفات کلسیم ، سولفات باریم و ... اشاره کرد.
عدم استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب میتوانند باعث کاهش طول عمر ممبرانها در دستگاه آب شیرین کن یا دستگاه تصفیه آب شود . همچنین به علت عملکرد نامناسب ممبران دستگاه تصفیه آب ، میزان و کیفیت آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه آب به شدت کاهش می یابد. از طرفی هزینه بهره برداری از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس افزایش می یابد.

با تزریق آنتی اسکالانت از پیدایش رسوب در دستگاه تصفیه آب جلوگیری نمایید
عدم استفاده از آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب سبب می شود که به مرور و با گذشت زمان میزان و ضخامت رسوبات ممبران دستگاه تصفیه آب زیاد شده و جریان آب در دستگاه آب شیرین کن را به شدت کاهش دهد .
آنتی اسکالانت به آلاینده های موجود در آب ورودی دستگاه تصفیه آب نفوذ کرده و مانع از پسبندگی آنها به غشای ممبران دستگاه تصفیه آب می شود.
البته توصیه می شود که از آنتی اسکالانت مرغوب در دستگاه تصفیه آب استفاده شود. بکار بردن آنتی اسکالانت نامرغوب در دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن میتواند باعث مشکلاتی از قبیل افزایش تعداد دفعات شستشوی ممبران دستگاه تصفیه آب ، کاهش عمر ممبران دستگاه تصفیه آب ، و کاهش میزان و کیفیت آب تولیدی توسط دستگاه تصفیه آب شود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.