آنتی اسکالانت یا ضد رسوب ممبران دستگاه تصفیه آب

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۶۳۵
بطور کلی می توان گفت آنتی اسکالانت ها پلیمرهایی بر پایه آکریلیک اسید و یا ارگانو فسفات می باشند که کار اصلی این مواد ( آنتی اسکالانت ) کنترل و حذف رسوبهای ناشی از ترکیبات کلسیم ، سولفات و .... در آب مورد تصفیه در دستگاه تصفیه آب می باشد . به زبان بسیار ساده و عامیانه میتوان گفت وظیفه اصلی آنتی اسکالانت در دستگاه تصفیه آب ممانعت از تشکیل رسوب بر روی ممبران دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن می باشد .
در دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن معمولا آنتی اسکالانت قبل از کارتریج دستگاه تزریق می شود و از انجا که آنتی اسکالانت دارای بار الکتریکی منفی می باشد جذب کریستالهای با بار مثبت شده و در نتیجه این ترکیب ، از ایجاد و تشکیل رسوب ممانعت به عمل می آید.
در واقع می توان گفت آنتی اسکالانت ، رسوب را از بین نمیبرد بلکه سرعت عملیات تشکیل رسوب را بسیار کند می کند . یعنی باعث میشود که رسوب در ممبران دستگاه تصفیه آب تشکیل نشود و کریستالها توسط آب وارد شده به دستگاه تصفیه آب حل شده و از سطح ممبران دستگاه آب شیرین کن شسته و خارج شود.
البته باید توجه داشت که هر نوع از ماده آنتی اسکالانت بر روی گونه ای از رسوبات دستگاه تصفیه آب موثر است بنابراین برای تمامی رسوبات دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن نمیتوان از یک نوع آنتی اسکالانت استفاده نمود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.