کاهش واردات نهاده‌های دامی با تولید خوراک دام از نیشکر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
  • بازدید : ۴۷۶
با استارت راه اندازی کارخانه تولیدی خوراک دام و طیور فرآوری شده از نیشکر با ظرفیت پنجاه هزار تن در سال، واردات نهاده‌های دامی نیز کاهش خواهد یافت.
بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا کلنگ احداث کارخانه تولید خوراک دام فرآوری شده از نیشکر در محل کشت و صنعت کارون به زمین خورد.
با توجه به این که به طور سالیانه در استان خوزستان سطح زیر کشت نیشکر حدود ۱۲۰ هزار هکتار است و واحدهای تولید نیشکر طبق ابلاغیه سازمان محیط زیست موظفند که هر ساله حدود ۲۰ درصد از سرشاخه و پسماندهای نیشکر را بازیافت کنند، در حال حاضر مواد اولیه این کارخانه تولید خوراک دام از محل برداشت سبز کشت و صنعت‌های کشور قابل تامین می باشد.
همچنین ترکیبات خوراک دام فرآوری شده تولیدی در این پروژه، از مواد اولیه سرشاخه نیشکر، ملاس و سایر افزودنی‌‏ها تامین خواهد شد که ارزش غذایی آنها بالاتر از کاه گندم و ارزش غذایی در سطح سیلوی ذرت با قیمت پائین‌تر نسبت به دیگر خوراک‌های علوفه‌ای را دارا می باشد.
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان از دو سال گذشته کارخانه پایلوت با ظرفیت ۴ هزار تن در سال را احداث و راه‌اندازی کرد.
فعالیت این کارخانه با همکاری موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، سبب افزایش مشخصات فنی محصول و شناخت تکنولوژی تولید قرار گرفته و نتایج تجربی طرح پایلوت، تماماً در طرح توسعه با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، دانش تولید خوراک دام فرآوری شده از سرشاخه‌های نیشکر طی قرارداد تجاری‌سازی توسط یکی از شرکت‌ها اجرایی شد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.