درباره تصفیه آب بیشتر بدانیم

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۴۷۷
به طور کلی به فرایند حذف مواد آلاینده و ذرات زائد در آب و خالص سازی ان برای استفاده ای خاص ، عمل تصفیه آب می گویند.
بیشترین کاربرد عملیات تصفیه آب استفاده از آن به منظور تولید آب آشامیدنی می باشد. اما عملیات تصفیه آب در صنایع و برای کاربردهای دیگری نیز صورت میگیرد نظیر استفاده از دستگاه تصفیه آب در صنعت کشاورزی ، داروسازی ، پشکی و ...
در کلیه عملیات تصفیه آب چه در تصفیه خانه و چه با دستگاه تصفیه آب فرایندهای فیلتراسیون ، رسوب دهی و استفاده از فیلترهای شنی و کربنی ، عملیات گندزدایی و کلر زنی و... مشترک است.
در فرایند تصفیه آب غلظت کلیه ذرات و مواد زاید آب من جمله باکتری ها و انگل ها ، ویروسها و قارچها و ... کاهش می یابد. اصولا سطح استاندارد آب شرب و آشامیدنی پس از تصفیه آب ، توسط دولت و ارگانهای مربوطه مشخص و سنجیده می شود.
از آنجا که سلامت اب آشامیدنی تنها با روشهای بصری قابل تشخیص نمی باشد و از طرفی صرف جوشاندن اب کمکی به سلامت و تصفیه آب نیمکند لذا استفاده از عملیات تصفیه آب با دستگاه تصفیه آب امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.
در واقع آنالیزهای شیمیایی و میکروبیولوژیکی تنها راه تشخیص سلامت آب می باشد لذا برای استفاده از دستگاه تصفیه آب و انتخاب نحوه و نوع عملیات تصفیه آب باید پیش از اقدام ، کلیه انالیزهای مربوطه علیرغم هزینه های بالا ، صورت گیرد.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه در سراسر دنیا انسانهای زیادی بر اثر استفاده از اب اشامیدنی ناسالم جان خود را از دست می دهند لذا استفاده از دستگاه تصفیه آب و بطور کلی عملیات کامل تصفیه آب میتواند جان میلیونها انسان را نجات دهد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.