20 علت مهم تصفیه آب آشامیدنی (بخش دوم)

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۴۹۲
در قسمت قبل اشاره کردیم که ایمنی در خانواده یکی از اساسی ترین ارکان زندگی است. همه ما روزانه با آب سروکار داریم به همین دلیل نیاز است آبی سالم و بهداشتی در اختیار داشته باشیم. در قسمت قبل همچنین خاطر نشان کردیم که ما آب را برای حذف کلر، سرب موجود در آن، کاهش هزینه های خانواده، و کاهش مصرف بطری های آب و در نتیجه آن کاهش کربن ورودی به محیط زیست تصفیه می کنیم. در ادامه دیگر علت های مهم استفاده از دستگاه تصفیه آب و 20 علت مهم تصفیه آب آشامیدنی را بیان خواهیم کرد.
5. کاهش ابتلا به سرطان
از آنجا که تصفیه باعث حذف کلر و دیگر عوارض جانبی کلر می شوند، شما و خانواده تان از انواع مختلف سرطان مانند سرطان پستان، سرطان مثانه، سرطان روده بزرگ، سرطان رکتوم و موارد دیگر محافظت خواهید شد.
6. حفظ کیفیت آب
استفاده از دستگاه تصفیه آب باعث حذف آلاینده ها از آب می شود، آب در طول زمان به دلیل مواد موجود درونش آلوده می شود. تصفیه کننده آب مواد زائد را آب دفع می کند که در طول زمان می توانند از ماندگی و کهنگی آب جلوگیری کند.
7. کاهش هزینه های مربوط به پزشکی
بعد از تصفیه آب، خانواده تان سلامت بیشتری کسب می کنند، بنابراین کمتر به داروهای تجویز شده برای بیماری منتقله از آب نیاز خواهند داشت. جلوگیری از راه انتقال بیماری می تواند به شما کمک کند که خانواده خود را از بیمار های جدی در امان نگه دارید.
8. حذف بیماری، فعالیت بهتر
شما می توانید یک زندگی فعال تری داشته باشید. بچه ها می توانند به مدرسه بروند، بزرگسالان می توانند به کار بپردازند و به دلیل جلوگیری از ابتلا به بیماری های مرتبط با آب، مجبور نیستید به تعطیلات برنامه ریزی نشده بروید.
9. از بین رفتن مشکلات گوارشی
لذت بردن از وعده های غذایی خود را با یک لیوان آب ولرم کامل کنید تا به بدن خود برای هضم درست مواد غذایی کمک کنید و و با این کار از مشکلات گوارشی نیز جلوگیری می کنید. از آنجا که فیلترهای آب آشامیدنی کریپتوسپوریدیم را از آب آشامیدنی حذف می کنند، در نتیجه به بیماری های دستگاه گوارشی کمتری دچار خواهید شد. همچنین می توان از برخی از بیماری ها پیشگیری کرد و بنابراین کیفیت زندگی را سالم تر می گردد.
10. افزایش سیستم ایمنی فرزندان شما
فرزندان شما نیاز ویژه ای به دسترسی به بهترین آب آشامیدنی دارند. آب سالم سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می کند و آنها را در برابر بیماری ها قوی تر می کند. این بدان معنی است که آنها کمتر مریض می شوند و از دوران کودکی خود بهتر لذت میبرند.

11. فواید سم زدایی
با استفاده از دستگاه تصفیه آب 2100 سم مختلف که احتمالا ازطریق شیرهای آب وارد آب میشوند، جلوگیری می کنید. اگر شما آب شیر را فیلتر کنید، کلیه های شما می توانند به درستی در سم زدایی به بدن شما کمک کنند. د رنتیجه مصرف آب پاکیزه باعث افزایش سم زدایی در بدن شما می گردد.
12. جلوگیری از نقص های مادر زادی در هنگام تولد
زنان باردار که آب را از طزیق دستگاه تصفیه آب مصرف می کنند، نوزادان سالم تری به دنیا می آورند. برخی مطالعات نشان داده اند که نیترات های موجود در آب آشامیدنی می توانند جنین را در معرض خطر بیشتری برای spina bifida و سایر نقایص در زمان زایمان قرار دهند.

13. بچه های شما سالم تر خواهند بود
همه مادران نمیتوانند نوزادان شیرخوار خود را با شیر خود تغذیه کنند. اگر انتخاب شما شیر خشک باشد، آب باید پاک باشد تا نوزادان سالم نگه داشته شود. با استفاده از فیلتر کردن آب مورد استفاده برای ساخت شیر آنها، مانع از مسمومیت و عقب ماندگی ذهنی نوزادان شوید.

14. کنترل وزن خود
حفظ وزن ایده آل شما با آب پاکیزه آسانتر خواهد بود. علاوه بر این، زمانی که شما مایع تمیز می نوشید کربوهیدرات و قند را بیش از حد جذب نمی کنید. اگر مشکالت وزنی دارید، توصیه می شود مصرف آب بیشتری نسبت به افرادی که دارای وزن متوسطی هستند مصرف کنید.

15. سردرد کمتر

از آنجاییکه اکثریت مغز از آب تشکیل شده است، آب های تصفیه شده برای کاهش سردرد بسیار مهم هستند. برخی مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب ناسالم می تواند باعث میگرن شود.

16. سیستم گوارشی بهبود یافته
سیستم هضم نیاز به آب تازه ای دارد تا عملکرد آن را بهتر انجام دهد. متابولیسم گوارش بهبود می یابد و بدن به طور موفقیت آمیز از پسماندش جلوگیری می کند. برخی از مطالعات حتی می گویند که شروع روز خود را با یک فنجان آب گرم و تمیز شروع نمایید.

17. یبوست خود را از بین ببرید
افرادی که از یبوست رنج می برند با مصرف آب تمیز مشکلشان حل خواهد شد. همچنین می تواند به بازگرداندن حرکت طبیعی در روده کمک کند.

18. جذاب تر باشید
آب پاک بدن شما را از داخل و خارج زیبا می کند. موهای شما شفاف تر می شود، پوست شما نرمتر خواهد شد و ناخن شما سالم خواهد بود – بدلیل حذف کلر از آب. شما همچنین می توانید آکنه و سایر بیماری های مرتبط با پوست را زمانی که آب کافی مصرف می کنید، کاهش دهید.

19. غذای خوش طعم تر
اگر از آب تمیز در شستن و پخت غذا استفاده کنیم طعم طبیعی آن ها حفظ می شود. آلودگی ها و سایر باکتری ها در آب آلوده ممکن است طعم غذای شما را تغییر دهد. آب جوشیده شده همه ترکیبات مضر را از بین نمی برد، به خصوص اگر در آب شما فلزات سنگین وجود داشته باشد.

20. هوای پاک
اعتقاد دارید یا نه، استفاده از بهترین آب در خانه تأثیری بر کیفیت هوا دارد. علاوه بر این، کلر، تبخیر شده می تواند مضر باشد. شما می توانید بیماری های تنفسی را از کلر موجود در هوا دریافت کنید.

اینها تنها چند مورد از مزایای متعددی هستند که شما می توانید هر روز از آب تصفیه شده به دست آورید.

البته، شما باید توصیه های متخصص در مصرف مقدار کافی آب رعایت کنید. همه ما در مورد قانون "8 لیوان آب در روز" شنیده ایم اما در واقعبه بیشتر از آن توصیه می کنند. مصرف حداقل 10 لیوان آب در روز می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد، اما مراقب باشید نوشیدن بیش از نیز برایتان مشکلی ایجاد نکند..

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.