آشنایی با خواص آلوئه ورا

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
  • بازدید : ۱۴۰۲
آلوئه ‌ورا گیاهی بی‌ساقه‌ است و ۶۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر ارتفاع دارد و از طریق پاجوش تکثیر می‌گردد. برگ‌های این گیاه کلفت و گوشتی با لبه‌هایی دندانه ‌دار است و سبز رنگ می‌باشد. تحقیقات علمی بر روی این گیاه نشان داده مالیدن ژل آن بر روی خراشیدگی و سوختگی های کوچک مفید است. اغلب از این گیاه برای ساختن محصولات آرایشی مثل ضد آفتاب، مرطوب کننده ها و کرمهای سوختگی استفاده می‌شود. تولید کنندگان شامپو اعتقاد دارند که اسیدیته معادل 5/4 این گیاه آن را برای ساخت شامپو ها و نرم کننده ها ایده ال نموده.
فواید مصرف آلوئه ورا
• آمینو اسیدها، اجزا و قالب ساختار بدن ما می باشند . اما هشت آمنیو اسید ضروری وجود دارد که در بدن ما ساخته نمی شود و در اجزای گیاه الوئه ورا کشف شده است. نوشیدن آلوئه ورا به شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی آمینو اسیدهای ضروری بدنتان، سلامتی بیشتر خود را حفظ نمائید .تجزیه ترکیبات آلوئه ورا نشان داده در بین گیاهان شناخته شده، آلوئه ورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را دارد.
• آلوورا بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت والتهاب جلو گیری می نماید و باعث آرامش اعصاب می‌شود.
• ویتامین های موجود در آلوئه ورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E می باشند که بدن انسان نمی تواند بعضی از این ویتامین ها را ذخیره کند. بنابراین بهترین راه تامین این ویتامین ها نوشیدن میزان مناسبی از آلوئه ورا می باشد .
• جالب است بدانید هر 21 الی 28 روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود. آلوئه ورا منبعی غنی از مواد سازنده را به بدن شما ارائه می‌کند تا همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید.
خطرات و عوارض جانبی آلوئه ورا
مصرف آلوئه ورا به صورت موضعی ممکن است باعث التهاب شود. مصرف آلوئه ورا به صورت خوراکی که خواص ملین مانندی دارد، می تواند باعث اسهال شود. همچنین تا یکماه قبل از آزمایش کولونوسکوپی نباید از نوع خوراکی آن استفاده شود. یکی دیگر از خطرات استفاده آلوئه ورا به روش موضعی، این است که نباید برای زخم های عمیق و یا سوختگی های شدید استفاده کنند و همچنین افرادی که نسبت به سیر و پیاز آلرژی دارند در آنها احتمال حساسیت به آلوئه ورا و کهیر زدن وجود دارد. مصرف زیاد آلوئه ورا می‌تواند خطرناک باشد و مصرف آن در طولانی مدت می تواند خطر سرطان کولون را افزایش دهد. اگر دچار مشکلات روده‌ای، بیماری های قلبی، هموروئید، مشکلات کلیه و دیبات هستید از قرص های خوراکی آلوئه ورا استفاده نکنید. همچنین زنان باردار یا شیرده نباید این ماده را مصرف کنند زیرا ممکن است سبب انقباض های رحمی، و باعث سقط جنین گردد. کودکان زیر 12 سال هم نباید از این گیاه استفاده کنند. در ضمن مصرف طولانی و مداوم شیره آلوئه ورا سبب کمبود پتاسیم می‌شود که با پاره ای معالجات قلبی تداخل پیدا می‌کند. ممکن است مصرف مکمل های آلوئه ورا با دارو ها و مکمل های مصرفی شما تداخل داشته باشند؛ پس اگر بطور منظم از داروی خاصی استفاده می نمایید، قبل از مصرف آلوئه ورا با پزشکتان مشورت نمایید. آلوئه ورا اگر به اندازه مصرف شود، خطری برای بدن شما ندارد ولی مقدار زیاد آن می‌تواند باعث اسهال خونی شود.
طب سنتی بوسیله آلوئه ورا
آلوئه ورا اگر بطور مستقیم بر روی پوست قرار گیرد تاثیر شگرفی در درمان زخمها، بریدگیها، خارش پوستی و التهابات پوستی می‌گذارد. استفاده از این گیاه سبب سرعت بخشیدن در بهبودی زخمها و جلوگیری از عفونت وهمچنین جلو‌گیری از بجا ماندن آثار زخم وگوشتهای اضافی می شود .عصاره این گیاه برای حفاظت پوست وموی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد وباعث حالت دار شدن مو و درخشندگی آن می شود.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.