آشنایی با خواص گیاه آویشن

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
  • بازدید : ۱۳۴۴
آویشن گیاهیست از خانواده نعناع ها که در مصر باستان برای مومیایی کردن انسان ها از آن استفاده می‌کردند ولی در یونان آویشن به‌ عنوان عود کاربرد داشت. این گیاه بومی در قسمت‌های مرکزی و جنوبی اروپا و قفقاز وجود دارد. همچنین در اروپای مرکزی، آفریقا، هند، ترکیه، مراکش و آمریکا، کشت می‌شود. ساقه‌های آویشن پوشیده از کرک و برگ‌ می‌باشد. برگ‌های آویشن کوچک، لوزی شکل و نوک تیز بر روی ساقه قرار گرفته اند. گل‌های آویشن، به رنگ سفید و در انتهای ساقه قرار دارند. گیاه آویشن به‌ دلیل خواص درمانی که دارد، از قبیل نقش آن در درمان آکنه و فشارخون کاربرد بسیار زیادی دارد. قسمت مورد استفاده‌ی این گیاه، گل و برگ‌های آن است. همچنین بخور آویشن بهترین راه برای زیبایی و طراوت پوست می‌باشد. از این گیاه به صورت محدود و برای تهیه‌ی داروها در ایران استفاده می‌شود.
تهیه چای
2 گرم پودر برگ آویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید و پس از گذشت 15 دقیقه صاف کنید، پس از آن چای آویشن قابل نوشیدن است.
داروهای تهیه شده از آویشن اکثراً به شکل مایع و شربت است که با استفاده از راهنمای دارو، باید مصرف شود. از خواص دیگر گیاه آویشن، خاصیت ادرار آور، ضد عفونی کننده‌ مجاری ادرار را می‌توان نام برد.
خواص گیاه آویشن
• درمان آکنه
• درمان سرفه
• افزایش ایمنی بدن
• بهبود دهنده خلق و خو
• و مصرف آویشن خلط آور می‌باشد

خطرات استفاده از آویشن
مصرف آویشن برای کسانیکه از فشارخون بالا دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اما نتایج یک آزمایش جدید نشان داده عصاره آویشن به‌ طور چشمگیر میزان ضربان قلب را در موش‌های مبتلا به فشارخون بالا کم می‌کند و همچنین میزان کلسترول خون آنها را کاهش می‌دهد. مصرف آویشن به جز در افراد مبتلا به فشار خون، در بانوان باردار یا شیرده اصلا توصیه نمی‌شود و ممکن است باعث سقط جنین شود. هر چند تحقیقات در این بازه کم می‌باشد ولی در صورت تمایل به استفاده از این گیاه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.