نحوه تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۱۰۳۱
چنانچه قصد خرید و تهیه دستگاه تصفیه آب ( دستگاه آب شیرین کن ) را دارید توجه به نکات زیر به عنوان معیارهای شناخت و تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی را به شما پیشنهاد می کنیم :
گام اول
توجه به تعداد مراحل عملیات تصفیه در دستگاه تصفیه آب
تعداد مراحل عملیات تصفیه در دستگاه تصفیه آب می تواند تا حد زیادی شما را در انتخاب و خرید یک دستگاه تصفیه آب یاری نماید . توجه داشته باشید که به طور استاندارد یک دستگاه تصفیه آب شامل 5 تا 9 مرحله برای تصفیه آب می باشد بنابراین میتوان گفت که دستگاه تصفیه آب با تعداد کمتر از 5 مرحله ، دستگاه استانداردی نخواهد بود .
توجه داشته باشید دستگاههای دو یا سه مرحله ای موجود در بازار که به عنوان دستگاه تصفیه آب به فروش می رسند ، در واقع دستگاه پیش تصفیه هستند.
همچنین توجه داشته باشید که استفاده از فیلترهای 8 یا 9 مرحله ای نیز نمیتواند جایگزین دستگاه تصفیه آب شود زیرا در واقع این فیلترها شامل 8 یا 9 نوع مواد هستند که خواصی در عملیات تصفیه آب دارند اما این فیلترها مانند دستگاه تصفیه آب توان حذف املاح را نخواهند داشت.
گام دوم
نوع و روش تصفیه دستگاه تصفیه آب
این مرحله ، راهنمای بسیار خوبی در انتخاب دستگاه تصفیه آب می باشد . باید در دستگاه تصفیه آب از روش اسمز معکوس یا Ro استفاده شود . از آنجا که تشریح روش امز معکوس بسیار مفصل است لذا به ذکر همین نکته بسنده می کنیم که یک دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس دارای یک عدد پمپ ، ترانس یا آداپتور و تعدادی فیلتر می باشد . همچنین دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس دارای یه ورودی از آب لوله کشی و دو خروجی که یکی آب تصفیه شده و دیگری پساب، می باشد . بنابراین اگر یک دستگاه تصفیه آب خروجی پساب نداشته باشید ، دستگاه تصفیه آب اصل نیست و در آن از روش فیلتراسیون استفاده می شود .
گام سوم
مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب ، عملیات تصفیه را به طور کامل انجام می دهد
هرگز بدون اگاهی و اطمینان و تضمین کاهش میزان املاح و سختی آب اقدام به تهیه دستگاه تصفیه آب ننمایید .
برای اطمینان و آگاهی از این موضوع می توان از دستگاهی با نام تی دی اس که میزان سختی آب را می سنجد استفاده کرد . عموما نصاب دستگاه تصفیه آب این دستگاه را به همراه دارد .اگر پس از تست میزان سختی آب 80 تا 90 درصد کاهش نیافت ، دستگاه تصفیه آب مورد نظر اصل نیست .
گام چهارم
فروشگاه و گارانتی معتبر دستگاه تصفیه آب
از آنجا که هر دستگاه تصفیه آب ممکن است دچار ایراد شود بنابراین بهتر است از فروشگاهی خرید نمایید که به شما گارانتی و تضمین نامه ارائه نماید . هر میزان گارانتی دستگاه تصفیه آب بیشتر باشد ، اطمینان از خرید بالاتر خواهد بود . کمترین میزان گارانتی برای یک دستگاه تصفیه آب 5 سال خواهد بود .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.