میکرو فیلتر در دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۴۹۶
در دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس در پخش پیش تصفیه توصیه می شود که فیلتر کارتریج با اندازه منافذ کمتر از 10 میکرون استفاده شود . این فیلتر که در بخش پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس ، آخرین بخش می باشد برای حفاظت از پمپ و ممبران ها در برابر ذرات معلق در آب بسیار اهمیت دارد .مناسبترین اندازه فیلتر برای دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس 5 میکرون می باشد
در دستگاه آب شیرین کن و دستگاه تصفیه آب ، عملیات پیش تصفیه عملیات و تعداد دفعات شستشوی ممبران ها را کاهش می دهد .
اندازه فیلتر در دستگاه آب شیرین کن و دستگاه تصفیه آب باید با شدت جریان مطابقت داشته باشد . همچنین فیلتر کارتریج دستگاه آب شیرین کن باید از جنس پلاستیکهای مصنوعی نظیر نایلون و پلی پروپیلن انتخاب شود . وجود یک فشار سنج در این بخش از دستگاه آب شیرین کن به منظور اندازه گیری فشار قبل و بعد از میکرو فیلتر الزامی ست .به این ترتیب میتوان هر لحظه اختلاف فشار و رسوب گرفتگی را تخمین زد .
کارتریج ها در دستگاه آب شیرین کن باید مرتبا کنترل و بازدید شوند . این موضوع ما را از اختلاف فشار در فیلترها مطلع می سازد . به هنگام مشاهده سرعت اختلاف فشار در فیلتر می توان حدس زد که دستگاه آب شیرین کن در بخش پیش تصفیه دارای مشکل و اختلال است . چنانچه ناچار به تعویض فیلتر کارتریج بیش از یکبار در 1 تا سه ماه شدید ، آگاه باشید که دستگاه تصفیه آب در بخش پیش تصفیه دارای مشکل جدیست .
فیلتر ها بر اساس مقدار دبی ورودی به دستگاه آب شیرین کن و در اندازه ها و سایز های مختلف در بازار موجود می باشند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.