لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب و 9 تصور و حقیقت درباره آب آشامیدنی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۷۱۳
همه ما به آب نیاز داریم تا زندگی کنیم، اما ما چقدر درباره آن می دانیم؟ از حقیقت در مورد نوشیدن هشت لیوان آب در روز تا پر کردن بطری های پلاستیکی . در این مقاله درباره مزایای آب سخن خواهیم گفت و مروری خواهیم داشت بر لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب و 9 تصور و حقیقت درباره آب آشامیدنی که باید بدانید .
بهداشت و ایمنی امری بسیار ضروری برای تمامی انسان ها است.این مورد در مورد آب آشامیدنی نیز صدق می کند. بهتربن راه برای تصفیه آب آشامیدنی در خانه استفاده از دستگاه های تصفیه آب است، زیرا این دستگاه ها بر خلاف دیگر روش های تصفیه آب املاح آب را از بین نمیبرند و فقط با استفاده از فیلتر های موجود سموم موجود در آب را از بین می برند،بنابراین در انتخاب دستگاه تصفیه آب باید دقت کافی را به عمل آورید. هنگام انتخاب یک سیستم تصفیه آب، بهداشت و ایمنی ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر شما یک مرکز آبرسانی در منطقه خود ندارید، قبل از انتخاب دستگاه تصفیه آب ، باید به طور جدی منبع آب خود را در نظر بگیرید و با توجه به آن دستگاه را انتخاب نمایید.
حال به بررسی علل نوشیدن آب سالم می پردازیم. آشامیدن آب امری ساده و ضروری است ، بسیاری از حقیقت ها و تصورات غلط در مورد آب وجود دارد که در اینجا در مورد مزایا و صدمات آب آشامیدنی سخن می گوییم.
1. هر کس باید هشت لیوان آب در روز بنوشد.
آب ساده ترین و ارزان ترین سوخت رسان برای حفظ انرژی شما است، توصیه اخیر موسسه پزشکی این است که زنان باید در حدود دو لیتر یا هشت لیوان در روز و مردان باید به میزان سه لیتر یا 12 لیوان در روز از هر مایعی، نه فقط آب بنوشند.
2. آب آشامیدنی سموم بدن شما را از بین میبرد.
اگرچه آب تنها خنثی کننده سموم نیست، کلیه ها از آب برای از بین بردن برخی مواد زائد استفاده می کنند. اگر آب کافی نداشته باشید، کلیه های شما مقدار مایع لازم را برای انجام کار خود ندارند.اگر بدن آب کافی نداشته باشد، ، مواد زائد متابولیک آنگونه که باید نابود نمیشوند و حتی، بدن به جای دفع ، آنها را ماده مناسب برای سلامتی بدن میداند، و بدن در معرض سموم قرار می گیرد. حال اگر خود این آب دارای سم باشد هر چند بسیار اندک مانند نیترات موجود در آن دیگر هیچ خاصیتی برای بدن شما ندارد.
3.آیا آب بطری می تواند باعث پوسیدگی دندان شود...؟!!
آب بطری به خودی خود سبب نابودی دندان ها نمی شود، اما معمولا حاوی فلوراید نیست، در صورتی که به آب شیر فلوراید اضافه شده تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. فلوراید یکی از عوامل مهم در استحکام استخوان و دندان است. با افزایش مصرف آب بطری، که فلوراید به آن اضافه نشده است، پوسیدگی دندان افزایش می یابد.
4. آب آشامیدنی می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند.
در حالی که به نظر می رسید ماندن آب و رطوبت بر روی پوست باعث جوان سازی پوست می شود، اما مقدار آبی که شما می نوشید بسیار کمتر از آن چیزی است که پوست برای جوان سازی به آن نیاز دارد. اساسا رطوبت پوست توسط عوامل داخلی تعیین نمی شود. در عوض، عوامل خارجی مانند پاکسازی پوست، محیط زیست، تعداد غدد چربی و عملکرد این غدد تولید کننده چربی مشخص می کنند که پوست چگونه خشک می شود. اما مصرف آب به حد کافی در جلوگیری از خشک شدن پوست جلوگیری می کند.
5. آشامیدن آب به کاهش وزن کمک می کند.
آب آشامیدنی به طور خاص باعث کاهش وزن نمی شود، اما می تواند به روند آن کمک کند. آب جایگزین سایر نوشیدنی های دارای کالری در رژیم غذایی است که باعث کاهش کل کالری شما می شود. علاوه بر این، با خوردن آن بیشتر احساس سیری کرده، بنابراین شما در هر وعده غذایی کمتر غذا میخورید. آب، به ویژه آب سرد، حتی ممکن است در افزایش متابولیسم شما نقش داشته باشد
6. اگر شما تشنه هستید، شما در حال از دست دادن آب بدن هستید.
این یک تصور است. اگر احساس تشنگی کنید، شما فکر می کنید که باید آب بنوشید، اما تشنگی لزوما به این معنی نیست که شما به آب آشامیدنی نیاز دارید دارید. تشنگی زمانی شروع می شود که غلظت [مواد موجود در خون] کمتر از 2 درصد افزایش یافته باشد، در حالی که اکثر متخصصان کمبود آب را در زمانی که این مقدار به حداقل 5 درصد افزایش یافته است، می دانند.
7. شما برای عملکرد سطح بالا در ورزش نیاز به نوشیدن دارید.
نوشیدنی های ورزشی ممکن است تبلیغاتی خیالی داشته باشند، اما آب واقعا تنها نیاز شما برای دریافت مایع لازم برای شرکت در اکثر فعالیت های ورزشی است. نوشیدن مایع مناسب، به ویژه آب، برای ورزشکاران در تمام سنین مهم است، زیرا این تنها راه برای انتقال مواد مغذی و انرژی است و باعث حذف گرما در ورزش است.
8. نباید بیش از حد آب نوشید.
افرادی که دارای بیماری های خاص هستند با مصرف بیش از حد آب ممکن است بیماری خود را تشدید کنند. مثلا افراد مبتلا به برخی بیماری های قلبی، فشار خون بالا باید از مصرف آب اضافی جلوگیری کنند.اگر سابقه نارسایی کلیه دارید، به خصوص اگر پیوند داشته باشید، قبل از افزایش میزان دریافت مایعات، با پزشک خود مشورت کنید اضافه می کند که نباید بیش از حد آب هنگام غذا خوردن بخورید، زیرا اسید معده شما را رقیق می کند و می تواند مشکلات هضم را ایجاد کند.
9. شما نباید بطری های آب پلاستیکی را دوباره استفاده کنید.
اگر بطری ها را برای چند بار چر کنید می تواند برخی از خطرات را برای افرادی که محتوای آنها را می نوشند ارائه دهد. این بطری ها مواد شیمیایی را پس از چندین بار استفاده می کنند رها می کند.بطری اگر به درستی تمیز نباشد، ممکن است باکتری ها را به دهان شما نیز انتقال دهند.
آب برای زنده ماندن ضروری است - از این حقایق استفاده کنید تا دریابید که آیا شما نیاز به افزایش مصرف خود دارید. بهترین راه برای داشتن آبی سالم برای استفاده از دستگاه های تصفیه آب است زیرا همانطور که گفته شد حتی استفاده از آب های معدنی نیز به مرور زمان به بدن شما آسیب های جدی وارد می کند.


دستگاه تصفیه آب





دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.