تصفیه آب و حذف نیترات توسط دستگاه تصفیه آب

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۵۶۱
آلودگی آب زمانی اتفاق می افتد که مواد موجود در آب از حد مجاز بیشتر شود . یعنی یک عامل آلوده کننده وارد آب شود که این آلوده کننده می تواند جزو مواد سمی باشد یا آلی و یا آلودگی منشاء گرمایی داشته باشد .
آلودگی گرمایی زمانی اتفاق می افتد که آب در صنعتی استفاده گردیده و این کاربرد منجر به تغییر دما در آب شده و نهایتا میزان اکسیژن موجود در آب را کاهش می دهد .
آلودگی سمی هم مربوط به مواد شیمیایی که در حالت عادی در طبیعت وجود ندارد و از طریق سموم شیمایی و کشاورزی وارد آب می شوند.
آلودگی از طریق مواد آلی هم مربوط به زمانیست که برخی گنداب و یا کودها وارد آبهای زیر زمینی شوند که این موضوع منجر به بروز برخی تجزیه های شیمیایی در آب شود .
آلودگی اکولوژیکی نیز زمانی اتفاق بروز میکند که مواد آلاینده توسط عوامل محیط وارد آب شود . مثلا ریزش برخی آلوکننده ها در آب توسط زمین لرزه یا فعالیتهای آتشنشانی .
حد مجاز نیترات در آب توسط سازمان بهداشت جهانی 50 میلی گرم در هر لیتر شناخته شده . نیترات از انجا که ماده ای بدون رنگ و بوست ، تشخیص آن در اب تنها از طریق آزمایش قابل انجام است .
روشهای حذف نیترات آب توسط دستگاه تصفیه آب
از انجا که نیترات یک یون پایدار و محلول در آب می باشد و توانایی کمی برای جذب و یا ترکیب با گونه های دیگر را دارد لذا حذف نیترات از آب به روش سختی زدایی و با کمک آهک و یا فیلتر کردن، با مشکل روبرو می شود .
روشهای حذف نیترات از آب :
روش اسمز معکوس توسط دستگاه تصفیه آب ( دستگاه آب شیرین کن ) اسمز معکوس ، نیترات زدایی بیولوژیکی ، شیمیایی ، الکترو دیالیز ، مبادله یونی و روش احیای کاتالیتیکی

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.