دستگاه تصفیه آب خانگی و اهداف استفاده از آن

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۵۸۰
دستگاه تصفیه آب خانگی به منظور حذف مواد زائد آب بکار می رود. عمده مواد اضافی و زائد در آب که ما را ترغیب به استفاده از دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن می نماید سختی آب ، فلزات سنگین ، آلودگیهای میکروبی و باکتریایی ، کلر و ترکیبات بیماری زای آن می باشند .
مراحل تصفیه آب
به منظور ضد عفونی و میکروب زدایی آب ،در اولین مرحله از تصفیه آب در تصفیه خانه ، کلر به آن اضافه می شود . امروزه استفاده از کلر در تصفیه آب نقش مهمی را ایفا می کند و تقریبا بیشتر مراکز تصفیه آب از کلر استفاده می کنند اما ثابت شده که مواد آلی موجود در آب وقتی با کلر ترکیب می شود ، ترکیباتی سمی و مضر ایجاد میکند که سلامتی انسان را به خطر می اندازد . بنابراین برای از بین بردن این ترکیبات و رنگ و بوی آب، در تصفیه آب از کربن اکتیو یا زغال فعال استفاده می شود .
از آنجا که کلر موجود در آب بار منفی دارد و دانه های کربن فعال دارای بار مثبت هستند ، لذا کلر جذب دانه های کربن شده و از آب جدا می شوند .
رفع کدورت آب در تصفیه آب
یکی از مهمترین اهداف در تصفیه آب و در بکار گیری دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن برطرف کردن و رفع کدورت آب می باشد.
عامل اصلی کدورت آب عموما گل و لای ، خاک ، مواد معدنی و آل و سایر میکروارکانیسم ها می باشد .
در دستگاه تصفیه آب و تصفیه خانه ها ، میزان کدورت آب تصفیه شده یکی از فاکتورهای تعیین کننده سطح استاندارد دستگاه تصفیه آب ، دستگاه آب شیرین کن و تصفیه خانه می باشد .

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.