دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن و حل مشکل آهن و منگنز

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۹۰۳
در دستگاه تصفیه آب, حذف آهن و منگنز نه تنها به تعیین ساختار آهن و منگنز در آب وابسته است، بلکه به میزان آلاینده‌های آب، ‌دما و PHنیز باید توجه شود.
عنصر آهن در دستگاه تصفیه آب با روش تعویض کاتیونی تصفیه شود. آهن با استفاده از Softenersresin bed از آب جدا میشود و از دستگاه آب شیرین کن حذف میگردد.برای آبهایی که مقادیر خیلی زیادی آهن دارند،در دستگاه تصفیه آب ، فرآیند های دیگری صورت گیرد. این فرآیندها اغلب شامل اکسید کردن آهن به حالت غیر محلول و جداسازی آن از آب با استفاده از یک فیلتر کربن صورت میگیرد. استفاه از یک فیلتر آهن که دو فرآیند اکسیداسیون و فیلتراسیون را با هم اعمال میکند, ممکن است در دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد. فیلتر کربن اکتیو موجب حذف کلر اضافی که ممکن است در طی مراحل اکسیداسیون آهن فروس اضافه شده باشد، می‌شود. و میتوان با اضافه کردن جوش شیرین به آب که باعث کاهش اسیدیته آب شده و در نتیجه باعث بالا رفتن اکسیداسیون و در انتها عمل حذف آهن و منگنز است, استفاده شود.
برای رفع باکتری‌های منگنز و آهن, با استفاده از عملیات گندزدایی مانندکلریناسیون و در ادامه از بین بردن کلر اضافی بوسیله فیلتر کربن اکتیو انجام میشود. باکتری‌ها آهن و منگنز می‌توانند موجب زنگ‌زدگی لوله‌ها و آسیب تجهیزات دستگاه تصفیه آب شوند.
فرآیند دیگری که برای حذف آهن و منگنز صورت میگیرد، تجزیه شیمیایی میگویند، در تجزیه شیمیایی آب با ترکیبات ارگانیک, آهن و منگنز از تجهیزات و دستگاه تصفیه آب نتوانند عبور کنند. روش تجزیه شیمیایی از اکسیداسیون آلاینده‌ها ممانعت میکند و باعث رد شدن آن‌ها بصورت محلول می شود. آهن و منگنز بصورت معلق در آب میباشند اما اثرات رنگی ندارند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.