اهمیت لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۹۴۸
آب تصفیه شده شهری در طول مسیر و طی مسافت ، تا زمانیکه به دست مصرف کنندگان شهری می رسد ، می تواند دچار آلودگی شود .بنابراین برای از بین بردن این آلودگی ها ، در منازل ناگزیر به استفاده از دستگاه تصفیه آب می باشیم. نصب دستگاه تصفیه آب در اخرین نقطه و مرحله استفاده شهروندان میتواند این اطمینان را به ما ببخشد که آبی که مصرف می کنیم توسط دستگاه تصفیه آب ، عاری از هر گونه املاح و آلودگیهای میکروبی گردیده و برای مصرف قابل استفاده می باشد.
در گذشته که میزان استفاده از دستگاه تصفیه آب تا به این حد گسترده نبود ، مردم از راههای سنتی برای تصفیه آب استفاده می کردند. یکی از این شیوه های تصفیه آب و در واقع یکی از جایگزینهای دستگاه تصفیه آب ، جوشاندن آب بود که البته باید توجه داشت که با جوشاندن آب باکتریهای آب تا حد از بین میروند اما انتظار از بین رفتن تمامی آنها توسط جوشاندن ، انتظاری بیهوده و غیر واقعی می باشد.
در واقع با جوشاندن اب نه تنها بخشی از آب تبخیر می شود بلکه آلودگی های اب کمتر از بین نمیرود. تنها از این طریق اب ضد عفونی می شود.
علاوه بر این جوشاندن آب ، کلر موجود در آب را از بین نمیبرد و آب جوشیده شده دارای طعم کلر خواهد بود.
یکی دیگر از جایگزینهای دستگاه تصفیه آب روشهای شیمیایی و استفاده از موادی مانند کلر و ید به منظور ضد عفونی آب می باشد. ید و کلر هر دو ماده ای ارزان می باشند و ید در از بین بردن ویروس موجود در آب موثر است اما برای تاثیر این خاصیت ، نیاز به پایین بودن دمای آب داریم. علاوه بر این از انجا که اب به خودی خود مقداری ید دارد ، لذا اضافه کردن ید مضاعف به آب باعث بالارفتن میزان آن در اب شده که این خود میتواند برای زنان باردار و کسانی که مشکل تیرویید دارند مضر باشد .
کلر نیز علاوه بر اینکه مزایایی دارد ، می تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد . وجود میزان زیاد کلر در آب و ترکیب و فعل و انفعالات ان با مواد موجود در اب باعث ایجاد ترکیبات سمی در آب شده که سرطان زا و فوق العاده برای انسان مضر می باشد.
بنابراین با بررسی روشهای قدیمی تصفیه آب و استفاده از این جایگزین های دستگاه تصفیه آب میتوان به اهمیت وجود دستگاه تصفیه آب در منازل و محل کار پی برد.
دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی نیز دارای انواع مختلف به لحاظ کارایی و قیمت می باشد . هر دستگاه تصفیه آب میتواند امکانات متفاوتی با دیگر انواع خود داشته باشد اما در نهایت هدف از استفاده از دستگاه تصفیه آب در منازل و بکار بردن دستگاه تصفیه آب صنعتی یک چیز می باشد. تصفیه آب ، از بین بردن آلودگی ها و حذف املاح اضافی آب.
هر مصرف کننده با توجه به کیفیت آب محل زندگی خود می‌تواند مدلی از دستگاه تصفیه آب را انتخاب کند که در سیستم تصفیه، تعداد و نوع فیلترها، امکانات دستگاه و دقت آن متفاوت می‌باشند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.