آگلونما ماریا

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
  • بازدید : ۱۳۶۷
نام علمی : Aglanomea Maria
گیاه آگلونما ماریا از خانواده گلشیپوریان و بومی جنگلهای انبوه گرمسیری و مرداب های جنوب شرقی آسیا از شرق به بنگلادش فیلیپین و از شمال به جنوب چین است .
گیاهی همیشه سبز و پایا با برگهای زینتی می‌باشد برگهای آن مستطیلی نیزه‌ای و اندازه برگها بر حسب گونه بطول 25 سانتیمتر و پهنای 12 سانتیمتر نیز می‌باشد .ارتفاع گیاه برحسب گونه تقریباً بین 20تا 40 سانتیمتر در سطح فوقانی خود تغییر می‌کند دارای نقاط و یا لکه‌های سبز تیره می‌باشد. گلهای این گیاه سفید و در تابستان آشکار می‌شود. میوه‌های آن قرمز رنگ می‌باشد .
ماریا دارای گلهای سفید کوچکی می باشد که به صورت پراکنده دیده می شوند و این گونه رشد آهسته تری نسبت به ارقام دیگر آگلونما دارد .
از قرار دادن گیاه در مقابل نور مستقیم آفتاب پرهیز کنید. با وجودی که گیاه نسبتاً به مکانهای تاریک مقاوم است از قرار دادن دائمی آن در چنین مکانهایی نیز اجتناب کنید. گیاه در مقابل دود و گاز حاصله از شوفاژ حساس است و به سرعت برگهای پائینی خود را از دست می‌دهد.
گیاه به رطوبت نیازمند است بنابراین در تابستان گیاه را با آب اسپری نمائید و از آبیاری زیاد بویژه در زمستان خودداری نمائید .
درجه حرارت مناساب گیاه در زمستان 15-13 درجه سانتیگراد می باشد .
تکثیر گیاه آگلونما ماریا :
تکثیر بوسیه قلمه : در بهار می‌توان قلمه‌هایی از ساقه گیاه گرفته و در مخلوطی از ماسه، پیت در دمای 21-18 درجه سانتیگراد کاشت .
شرایط نگهداری آکلونما ماریا
خاک و تغذیه : خاک برگ
دمای ایده آل محیط : 20 درجه سانتیگراد
آبیاری و رطوبت: کمی خشک
نور محیط : کم







دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.