با این بخش بیشتر آشنا شوید!

طی چند سال اخیر شرکتهای توزیع برق به منظور ایمنی بیشتر تجهیزات به استفاده از کابلهای خود نگهدار روی آورده اند. این موضوع سبب شده تا سارقان تجهیزات برق ، به دزدی و سرقت ترانسهای برق روی بیاورند و قطعا این موضوع به مراتب نسبت به سرقت کابلهای برق هزینه های بیشتری را به مشترکین تحمیل می نماید. در همین راستا شرکتهای تولید کننده سیستمهای ضد سرقت اقدام به تولید سیستم ضد سرقت ترانس برق نموده اند.
سیستم ضد سرقت ترانس برق و در واقع دزدگیر ترانس برق می تواند به محض دستکاری این تجهیزات مشترک را از وقوع این موضوع مطلع نماید. به طور معمول این سیستمها بر اساس شبکه های مخابراتی کار میکند و به محض ایجاد خطر از طریق تماس تلفنی یا پیامک به مشترک اعلان خطر می نماید. این سیستمهای ضد سرقت به ویژه برای نصب در چاههای کشاورزی که احتمال اینگونه دزدیها زیاد است بسیار مناسب می باشد.موارد دیگری همچون مرغداری ها ، کارگاههای صنعتی ، گلخانه ها و ... نیز از دیگر مکانهاییست که توصیه می شود از دزدگیر ترانس برق و سیستمهای ضد سرقت استفاده نمایند.
معمولا این سیستمها دارای امکانات و قابلیتهای متفاوتی هستند اما بیشتر آنها در زمان سرقت با انجام نمونه گیری از هر سه فاز تابلو فرمان ، میتواند قطعی برق یا دو فاز و تک فاز شدن برق را اعلام نماید. از متمایزترین ویژگیهای این سیستمها کنترل از راه دور آنها می باشد . به این معنی که کشاورز می تواند تنها با تلفن همراه خود و بدون هیچ گونه محدودیت از نظر بعد مسافت، پمپ آب خود را روشن و یا خاموش نماید. این ویژگی از نظر زمانبندی بسیار کارامد و موثر می باشد و به میزان قابل توجهی در هزینه ها و زمان کاربران صرفه جویی می نماید. همچنین دزدگیر ترانس برق می تواند مشترک را از باز و یا بسته شدن تابلو فرمان و اتاقک از طریق پیامک و یا تماس تلفنی مطلع نماید.
در نهایت سیستم ضد سرقت ترانس برق ( دزدگیر ترانس برق ) دارای خروجی آژیر بوده و به صدا در آمدن آزید در ایجاد ترس و وحشت به هنگام سرقت میتواند عامل بازدارنده و مفیدی به شمار رود.