متاسفانه محصولی در این بخش به ثبت نرسیده است!
با این بخش بیشتر آشنا شوید!

اطلاعاتی جالب درباره نهال پائولونیا
پائولونیا درختی بسیار زیباست که برگهای نسبتا بزرگ و گلهایی خوشه مانند با رنگ سفید متمایل به صورتی و بنفش دارد . این درخت بومی کشور چین است که در آنجا درخت پائولونیا به درخت امپراطور و درخت نوروز مشهور است . از آنجا که مردم این منطقه ، درخت پائولونیا را سمبلی از خوش یمنی و قداست می دانند ، در اکثر مناطق و منازل این درخت وجود دارد .
نهال پائولونیا تقریبا در بیشتر اقلیمهای آب و هوایی سازگار است و نسبت به کم آبی ، خاکهای گچی و آهکی ، خاکهای با زهکش نا مناسب و مناطق صنعتی و پر دود بسیار مقاوم است .
از آنجا که نهال پائولونیا خیلی زود رشد کرده و به گل می نشیند ، این درخت بسیار مناسب جنگلکاری و توسعه فضاهای سبز شهری می باشد که به طور همزمان می توان با انواع گیاهان زراعی آن را کاشت .
معمولا گلهای پائولونیا در اردیبهشت ماه به بار می نشیند که بسیار خوش عطر و بو بوده می باشد و میتوان به عنوان یک درخت زینتی در منازل آنرا کاشت و از منظره زیبای به گل نشستن این درخت استفاده نمود .
همچنین چوب درخت پائولونیا بسیار محکم و در عین حال بسیار سبک می باشد و از انجا که خیلی سریع خشک می شود و حالت اعوجاج نیز پیدا نمیکند بسیار مناسب نجاری و کنده کاری می باشد .
طریقه کاشت نهال پائولونیا
برای کسانی که قصد کاشتن درخت پائولونیا در منازل یا باغچه خود را دارند توصیه هایی وجود دارد که در زیر خواهید خواند :
یکی از موارد بسیار مهم در کاشت نهال پائولونیا این است که این نهال به هیچ وجه در کنار دیوار نباید کاشته شود .
همچنین از کاشت این نهال در نزدیکی لوله های آب باید خودداری نمایید .
آبیاری نهال پائولونیا باید در زمانهای معینی صورت گیرد . توجه داشته باشید که خاک این درخت هیچ وقت نباید خشک باشد . این نکته به خصوص در یکی دو سال اول کاشت درخت بسیار اهمیت دارد .
میتوانید و بهتر است در ابتدای رشد درخت پائولونیا با هرس کردن آن ، روند و مسیر رشد آن را هدایت کنید .
بهترین فاصله کاشت نهال پائولونیا از یکدیگر فواصل دو تا سه متری می باشد و حتما برای کاشت نهالی قوی برای کاشت استفاده نمایید .