سؤالات متداول

قیمت ایرانیت به دلیل نوسانات زیادی که در کشور شاهد هستیم، ثابت نمی باشد. قیمت به روز ایرانیت را از معتبرترین و به نام ترین تولید کنندگانی که در بازار بزرگ کشاورزی معرفی شده اند، می توانید استعلام بگیرید.

با این بخش بیشتر آشنا شوید!

ایرانیت چیست؟

ایرانیت ها، صفحاتی موج دار هستند که برای پوشش سقف یا ایجاد پوشش و دیوار در ساختمان های مسکونی و صنعتی به کار می ‌رود. به تعبیر دیگر، ایرانیت، ورق راه راه است که به عنوان روکش سطوح مختلف در صنعت ساختمان استفاده می شود. ایرانیت به دلیل مقاومت در برابر گرما و رطوبت، موجب جمع شدن آب در یک نقطه و حرکت آنها به سمت پایین می شود؛ از این رو، این پوشش، به عنوان حفاظ جدی در برابر باران، جایگزین ایزوگام و قیرگونی سقف ساختمان در خطه شمال کشور و مناطق باران خیز شده است. علاوه بر این، ایرانیت ها، به عنوان سقف کاذب سرویس بهداشتی، انباری و فضاهای دیگر با متراژ پایین کاربرد دارند.

انواع ایرانیت

ایرانیت ها را می توان از ابعاد گوناگون مانند جنس و مواد به کار رفته، شکل، نوع استفاده در ساختمان های مختلف و مانند آن طبقه بندی کرد. ایرانیت با توجه به جنس آن از موادی چون سیمان، فایبرگلاس و پشم شیشه، در ابعاد و اوزان گوناگون تولید می شود. بر اساس نظرات کارشناسان، صفحات ایرانیت بر اساس نوع متریال سازنده به دو دسته کلی فایبرگلاس و پنکوسیم تقسیم می شوند. در این رابطه، فایبرگلاس انعطاف زیادی دارد اما سیمانی مقاوم ‌تر است و می ‌تواند به عنوان سقف در فضای خارجی استفاده شود. در مجموع ایرانیت را می توان شامل سیمانی (پنکوسیم)، پلاستیکی (فایبرگلاس) و فلزی (گالوانیزه)، به صورت موج دار و ساده تقسیم بندی کرد.

پوشش دهنده سقف از جنس ایرانیت در ایران، به صورت موج دار و صاف و معمولا به صورت ترکیبی از الیاف، سیمان و فایبرگلاس است. ورق موج ‌دار یکی از بهترین، بهینه‌ ترین و پرکاربردترین نوع این محصول از لحاظ اقتصادی است. در این رابطه، ورق های ایرانیت موج دار را می توان بر روی تیرهای چوبی و اسکلت هایی از جنس فلزی نیز نصب کرد. از مهم ترین ویژگی ورق های ایرانیت موج دار، نداشتن آزبست و خطرات زیست محیطی آن است. در مجموع، سازگاری با محیط زیست، داشتن صرفه اقتصادی، وزن سبک و باداوم بودن از دیگر مزیت های آن است.

 

مزایا و معایب سقف ایرانیت سیمانی

مزایای ایرانیت

یکی از مزیت های مهم ایرانیت، نصب آن نسبت به سایر پوشش هاست. ایرانیت بر روی هر سطح قابل نصب است و موجب هیچ واکنش شیمیایی میان مواد سازنده آن و سطح مورد نظر نمی شود. از این رو، برخی افراد، برای پوشش سطوح آهکی و پایه آهکی نیز از ایرانیت به جای قیرگونی و به عنوان محافظ سطح استفاده می کنند. ضمن اینکه نصب صفحات ایرانیتی در مقایسه با ایزوگام یا قیرگونی ساختمان، آسان تر، سریع تر و قیمت آن نیز ارزان تر است. در مجموع، قیمت ارزان، نصب آسان، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، وزن سبک و جلوگیری از رطوبت هوا از مزایای ایرانیت به شمار می رود.

ایرانیت سیمانی

معایب سقف ایرانیت

با وجود این مزایا، استفاده از ایرانیت، معایب خاص خود را نیز داراست. قدرت مقاومت ایرانیت نسبت به قیر و ایزوگام بسیار کمتر است. از آنجا که ایرانیت با تابش نور مستقیم آفتاب تخریب می شود، صفحات ایرانیتی فضاهای باز معمولا به طور سالانه نیازمند تعویض یا تعمیر هستند. همچنین چون ایرانیت، عایق صوتی مناسبی نیست، استفاده از آن در فضاهای شلوغ و پر سر و صدا، چندان گزینه معقولی محسوب نمی شود. ایرانیت در برابر باد و باران شدید، چندان مقاوم نیست و بررسی پوشش سازه بعد از وقوع حوادث طبیعی توسط کارشناسان ضروری است. علاوه بر این موارد، اغلب ایرانیت ‌ها قابل بازیافت نیستند و در نتیجه دوستدار محیط زیست محسوب نمی شوند و استفاده از این پوشش ‌ها در بیشتر کشورهای توسعه یافته محدود شده است.

مواد تشکیل دهنده ایرانیت سیمانی:

مواد تشکیل دهنده ایرانیت سیمانی مخلوطی از سیمان، آزبست، الیاف معدنی، الیاف مصنوعی و مواد شیمیایی با آب می باشد.

قیمت ایرانیت سیمانی دیجی کالا

امروزه سایتهای زیادی مانند دیجی کالا در حوزه فروش محصولات به صورت اینترنتی فعالیت میکنند. برای خرید و استعلام قیمت محصولات تخصصی بهتر است با متخصصان این امر و سایتهایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند مراجعه نمایید. مناسبترین قیمت ایرانیت را در بازار بزرگ کشاورزی از معتبرترین شرکتهای تولید کننده ایرانیت به دست آورید. 

ایرانیت سیمانی موجدار

ایرانیت فایبرگلاس

ایرانیت فایبرگلاس یا ایرانیت پلاستیکی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است. که از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان مواد زمینه استفاده می شود . وزن آن سبک می باشد و دارای پایداری و استحکام بالا در برابر عوامل شیمیایی و نیز در برابر اشعه uv می باشد.

قیمت ایرانیت پلاستیکی دیجی کالا


قیمت ایرانیت موجدار پلاستیکی (فایبرگلاس) با عرض 3 متر و طول 10 متر در شهریور ماه سال 1401 در دیجی کالا 245000 تومان می باشد. با توجه به نوسانات قیمتها در بازار، این قیمت ثابت نخواهد بود. جهت اطلاع به روز ترین قیمت ایرانیت فایبرگلاس به سایت دیجی کالا یا بازار بزرگ کشاورزی ایران مراجعه نمایید.

خرید اینترنتی ایرانیت سیمانی

مرکز فروش ایرانیت خاتم در سایت https://iranitkhatam.com/ اقدام به فروش اینترنتی انواع ایرانیت می نماید. شما می توانید با مراجعه به این سایت و یا تماس با کارشناسان فروش سایت ایرانیت خاتم، اقدام به خرید اینترنتی ایرانیت سیمانی نمایید.

قیمت ایرانیت سیمانی دست دوم

قیمت ایرانیت سیمانی دست دوم در بازار دقیقا مشخص نمی باشد. با مراجعه به اپلیکیشن های بازار بزرگ کشاورزی، دیوار و شیپور می توانید با فروشندگان محصولات دست دوم تماس برقرار نموده و  قیمت محصولات مورد نظر خود را جویا شوید.

قیمت ایرانیت سیمانی موج دار و صاف

قیمت ورق ایرانیت سیمانی به عواملی همچون مواد اولیه، قالب ورق ایرانیت سیمانی و ابعاد آن بستگی دارد. انواع ایرانیت سیمانی در مدل های صاف یا در طرح های موجدار و ... تولید می شوند، که هر کدام قیمت های مختلفی دارند. هم چنین خرید ایرانیت سیمانی به نسبت انواع دیگر پوشش بام به صرفه تر است. جهت استعلام قیمت انواع ایرانیت در بازار بزرگ کشاورزی، محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و با تامین کنندگان محصول جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.

 ایرانیت فلزی

ایرانیت فلزی یا ایرانیت گالوانیزه از مصالحی است که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی بسیار پرکاربرد است. ایرانیت گالوانیزه برای پوشش سقف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. انواع ایرانیت فلزی پوشش ضد رنگ و با دوامی دارد که در مقابل فرسایش و زنگ زدگی از ایرانیت محافظت می کند. دوام بالا، نصب راحت و سازگاری با شرایط جوی از ویژگی های ایرانیت فلزی یا ایرانیت گالوانیزه است. متریال مورد استفاده در تولید ورق ایرانیت فلزی می تواند فولاد یا فلزات دیگر باشد. قابل ذکر است که رویه سقف ایرانیت فلزی از جنس فلزات ضد زنگ است تا دوام و مقاومت آن بالاتر برود.

قیمت ایرانیت فلزی دیجی کالا

همانگونه که گفته شد تمرکز دیجی کالا بر روی محصولات تخصصی مورد استفاده در صنایع نیست به همین علت قیمت ایرانیت فلزی دیجی کالا مشخص نمی باشد و ایرانیت فلزی در دیجی کالا توسط هیچ تامین کننده ای، تعریف نشده است. بهتر است قیمت این محصولات را از سایتهای تخصصی، استعلام بگیرید.