با این بخش بیشتر آشنا شوید!

قفس بلدرچین را میتوان مجموعه ای از توری ها قلمداد کرد که در کف ، سقف و دیواره های قفس بلدرچین قرار دارند . در واقع قفس بلدرچین استاندارد باید از توری های استانداردی نیز برخوردار باشد.
به طور معمول ، توری های به کار رفته در قفس بلدرچین از مفتولهای ساخته شده از پوشش گالوانیزه گرم می باشند.
در ساخت قفس بلدرچین ، این مفتولهای آبکاری شده که بصورت کلاف و رول آماده شده اند مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب که بسته به سایز و اندازه قفس بلدرچین ، این مفتولها برش خورده و سپس در ساخت قفس بلدرچین ، استفاده می شوند.
البته به منظور ساختن یک قفس بلدرچین مستحکم ، این مفتولها قبل از استفاده ، تابیده و کشیده شده و سپس در ساخت قفس بلدرچین مورد استفاده قرار می گیرند.
در ساخت توری کف قفس بلدرچین لازم است توجه ویژه ای به نحوه قرار گرفتن و فاصله توری ها به عمل آید تا هنگام رفت و آمد پرنده در قفس بلرچین ، پای پرنده لابلای مفتولها گیر نکند.
به طور معمول مفتولهای 1.5 تا 3 میلیمتری و با فواصل یک دست برای ساخت کف قفس بلدرچین توصیه می شود.
خاصیت ارتجاعی مفتولهای به کار رفته در قفس بلدرچین از این نظر حائز اهمیت است که تخم بلدرچین در طی مسیر تا خروج از قفس بلدرچین دچار شکستگی نگردد.
شیب کف قفس بلدرچین نیز یکی از نکات بسیار مهم در ساخت آن میباشد بطوریکه در قفس بلدرچین با شیب بسیار زیاد (که عموما قفس های موجود در بازار دارای شیب زیاد می باشد ) پرنده خسته شده و علاوه بر تجمع پرندگان در قسمت فوقانی قفس بلدرچین ، اصولا جفت گیریها ضعیف و بی نتیجه خواهد بود که این در راندمان گله را پایین آورده و نتیجه دلخواه کسب نمیشود.
به لحاظ اینکه توری جلوی قفس بلدرچین محل عبور هوا و نوری بوده و همچنین دریچه ورود و خروج پرنده می باشد لذا ، این بخش از قفس بلدرچین نیز اهمیت بسیار زیادی دارد . توری جلوی قفس بلدرچین باید از فواصل کافی برخوردار باشد که مانع از خروج پرندگان ریز تر از قفی بلدرچین شود.
در مورد سیستم آبخوری و دانخوری قفس بلردچین نیز باید گفت که عوما در قفس بلدرچین از آبخوری نوع نیپل استفاده شده و دانخوری قفس بلدرچین نیز باید به راحتی همه میزان دان را در اختیار پرنده بگذارد.