تعداد محصولات: 167
سؤالات متداول

بعضی از پهپادهای سمپاش علاوه بر محلول پاشی و سمپاشی با تعویض مخزنشان قابلیت بذر پاشی و پاشش کودهای گرانول با اندازه بین نیم تا پنج میلیمتر را نیز دارند

 

پهپادهای سمپاش معمولا هر 8 تا 10 دقیقه یک هکتار را سمپاشی می کنند و در کل عرض پاشش و ظرفیت مخزن در مدلهای مختلف پهپادهای کشاورزی متفاوت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره در این زمینه می توانید با متخصصین ما  در تماس باشید

سوال بسیار به جاییست. مزیتهای این شیوه نوین سمپاشی بسیار زیاد است . به شما توصیه می کنیم در سایت بازار بزرگ کشاورزی ، کلیه امکانات و ویژگیهای این نوع سمپاشی را به طور کامل مطالعه نمایید

 

پهپادها ظرفیت و قابلیتهای گوناگونی دارند. برای انتخاب و خرید بهترین نوع پهپاد سمپاش، همین حالا با ما تماس بگیرید تا ضمن معرفی جدیدترین امکانات و خدمات ، از خدمات رایگان مشاوره ای متخصصین ما استفاده نمایید

بله. پهپادهای کشاورزی با پرواز بر سطح مزارع و باغات و با کمک دوربین های مخصوص قادر به تشخیص کلیه اطلاعات نظیر نوع کشت ، ارتفاع گیاه و ... می باشند. حتی این پهپادها قادر به تشخیص نیاز آبی و یا کمبود ازت در گیاه بوده و در صورت تجمع آفات در منطقه ای از مزرعه، قادر به تشخیص و شناسایی آن می باشند

با این بخش بیشتر آشنا شوید!

همه انچه درباره سمپاشی با پهپادها باید بدانید
امروزه پهپادها در کشورهای پیشرفته در صنعت کشاورزی جای خود را به خوبی باز نموده اند و استفاده از آنها در این حوزه با سرعت چشمگیری در حال گسترش است و خوشبختانه در کشور ایران نیز اگر چه به کندی ولی به هر حال بکار گیری این پهپادها در حال اجرا و توسعه میباشد و امروزه در خوزستان و مازندران و گلستان چندین سال است که در امر سمپاشی و کود پاشی موفق بوده و از ابتدای سال 98 در استان خراسان رضوی نیز فعالیت این پهپادها در سطح هزار هکتار شروع شده است و از آنجا که مرکز مکانیزاسیون ماشینهای کشاورزی با ارائه تسهیلات 5 ساله و پرداخت 80 درصد قیمت پهپادهای سمپاش از کشاورزان حمایت مینماید بزودی باید شاهد سمپاشی با پهپاد در سطح وسیع تری از مزارع کشور باشیم .
پرنده های هدایت پذیر از راه دور که با اسم مخفف پهپاد از آنها نام میبرند رباتهای پرنده ای هستند که با 6 و یا ۸ موتور پرواز کرده و توانایی حمل یک مخزن ۱۰ ، 16 و یا 20 لیتری را دارند. این پهپادها مجهز به سیستم کنترل پرواز و خلبان خودکار هوشمند هستند که می توانند بر روی مسیرهای برنامه ریزی شده پرواز نموده و از طریق ۴ یا 8 نازل نصب شده در قسمت زیرین آن به پاشش منظم محلولها بپردازند.
کشورها و شرکتهای زیادی در دنیا تولید کننده این رباتها به منظور سمپاشی با پهپاد هستند که سمپاشهای حال حاضر محصول شرکت ( دی جی آی ) چین میباشند .مدل های مختلف پهپادهای تولیدی این شرکت عبارتند از :
• AGRAS MG1
• AGRAS MG1S
• AGRAS MG1 P
• AGRAS T16
مدلهای یک تا سه اکتاکوپتر یا ربات پرنده ۸ موتوره هستند که دارای سیستم های کنترل پرواز بسیار هوشمند با ایمنی خیلی عالی میباشند انتخاب و قرار دادن ۸ موتور بسیار قوی باعث شده است ضمن پایداری و پرواز دقیق در آسمان در صورت از کار افتادن یک یا دو موتور، این پهپاد بتواند به کمک موتورهای دیگر خود را در آسمان پایدار نگاه داشته و به صورت ایمن فرود خود را انجام داده و یا به محل اولیه پرواز خود برگردد .
در همه مدلهای پهپادهای سمپاش این شرکت میتوانید از سیستم پرواز دستی و سیستم کنترل پرواز تماما خودکار استفاده نموده و از ایمنی بسیار خوبی بهره ببرید و حتی در مدل AGRAS MG1 P امکان پرواز و کنترل سه تا 5 پرنده با یک خلبان و دستگاه کنترلر وچود دارد.
چرا باید از سمپاش پهپاد استفاده نماییم؟
• این پهپادها دارای بدنه و فریم تمام کربنی بوده که از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و در عین حال وزن بسیار پایینی دارد.
• به دلیل استفاده از سیستم های کنترل پرواز نسل جدید دارای خلبان خودکار و هوشمند می باشند.
• دارای نمایشگری با روشنایی و شفافیت بسیار بالا می باشند و امکان کار و مشاهده تصاویر در نور مستقیم خورشید نیز وجود دارد.
• به منظور مشخص نمودن نقاط و مسیرهای پرواز، پاشش سموم و کودها، این پهپادها به راحتی قابل برنامه ریزی دقیق می باشند.
• فرایند تنظیم میزان و درصد پاشش سم از نازل های سمپاشها کاملا قابل کنترل و برنامه ریزی می باشد.
• کلیه قطعات این پهپادها ضد آب بوده و قابلیت شستشو بعد از انجام سمپاشی را دارد.
• از آنجا که بدنه این پهپادها غیر قابل نفوذ بوده و مجهز به یک سیستم خنک کننده مرکزی می باشد ، دوام و کارایی بالایی دارد.
• برای پیشگیری از ورود و نفوذ گرد و غبار ، ربات پرنده سمپاش دارای سیستم سه گانه فیلترینگ می باشد.
سمپاشی با پهپاد های دی جی آی امکان پاشش ۴۰۰۰ تا 10000 متر مربع تنها در طول ۱۰ دقیقه را برای شما فراهم می آورد. که این میزان ۴۰ تا ۶۰ برابر از حالت سمپاشی دستی سریعتر می باشد.
با نحوه سمپاشی با پهپاد در مزارع و باغات آشنا شوید :
پهپادهای آگراس به قدری هوشمند هستند که قادرند زمینهای مشخص شده را به صورت دقیق سمپاشی کرده و از پاشش و اسپری قسمتهایی از زمین که فاقد پوشش گیاهی بوده و یا نیاز به سمپاشی ندارند خودداری نمایند و محلهایی مانند بخشهای مسکونی و انبار و ...... را سمپاشی نکنند.
در تانکر مخصوص تعبیه شده زیرین ربات پرنده امکان حمل ۱۰ تا 16 کیلوگرم مایع وجود دارد و سرعت پرواز پرنده بر سطح مزارع و همچنین میزان پاشش محلول از نازل های آن با دقت بالایی قابل تنظیم میباشد.
سمپاشی با پهپاد بین 4 تا ۱۰ هکتار در ساعت و با کیفیت بسیار بالایی قابل اجرا می باشد بدون اینکه نیازی به ورود به مزارع وجود داشته باشد.
از دیگر ویژگیهای پهپادهای سمپاش وجود نازلهای قابل تعویض می باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش داشته و قابل استفاده برای صدها بار محلول پاشی می باشد. ناگفته نماند که معمولا این پهپادها دارای ۴ تا 8 عدد نازل می باشند که در قسمت زیرین موتورها نصب شده اند.
پهپاد مجهز به سیستم برگشت خودکار به خانه بوده و پس از اتمام فرایند سمپاشی و یا در هنگام قطع ارتباط رادیو یا اتمام شارژ باطری ، به صورت خودکار به محل ابتدایی پرواز بر می گردد. به علاوه این پهپادها دارای سیستم هشدار اتمام مایع داخل تانکر بوده و در صورت بروز این موضوع، به خلبان هشدار می دهد.
ربات پرنده همچنین دارای بازوهای جمع و باز شونده می باشد که به آسانی امکان جابجا نمودن آن را فراهم می نماید و در برخی از مدلها به منظور مشاهده تصاویر از زاویه جلو، پهپاد دارای دوربینی در قسمت جلو به نام دوربین اف پی وی میباشد .
سنسور مانع سنج در قسمت جلو و پشت برای پیشگیری از برخورد با موانع نیز از دیگر ویژگیهای این رباتهای پرنده می باشد. می توان برای پرواز و سمپاشی با پهپاد سه حالت تمام اتوماتیک، دستی و نیمه اتوماتیک را انتخاب نمود.