آشنایی و نحوه استفاده از قارچ کش بنومیل

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
  • بازدید : ۶۸۴۶۱
بنومیل یک ترکیب از گروه بنزیمیدازول می باشد. قارچکشی سیستمیک است و برای سمپاشی اندامهای هوایی گیاه از آن استفاده می شود.
میزان و نحوه مصرف سم :
از این قارچکش به میزان 100 تا 600 گرم در 400 لیتر آب برای سمپاشی یک هکتار استفاده می شود. برای ضد عفونی خاک 50 تا 200 پی پی ام و برای ضدعفونی بذور به میزان 100 تا 150 گرم از ماده موثره توصیه و مصرف می شود .
اندامهای سمپاشی شده نباید مورد استفاده دام قرار گیرد. در مدت نگهداری، این ترکیب نباید مرطوب یا خیس شود.
این قارچکش بیماریهایی از قبیل سفیدک داخلی، لب شتری هلو، پوسیدگی میوه بر اثر قارچ ریزوپوس، گونه های مختلف قارچ هلمنتوسپوریوم، گونه های تیفولا، گونه های آلترناریا و قارچهای رده اُاُمیست را نمی تواند کنترل کند.
با آفت کشهایی که واکنش قلیایی از خود نشان می دهند قابل ترکیب نیست. بنومیل قارچکشی است که علاوه بر خاصیت پیشگیری می تواند بیماری را معالجه کند. این قارچکش به صورت سیستمیک عمل می کند. اثر این قارچکش در خاک بستگی به ریشه هایی دارد که در محل تیمار شده قرار دارند. دوام بسیار طولانی دارد و با سایر آفت کشها قابل اختلاط است. این ترکیب میتواند بعضی ازنماتدها رانیز کنترل نماید.
بیماریهای مهم قابل کنترل یا پیشگیری :
این قارچکش دارای طیف اثر بسیار وسیعی بوده و می تواند بیماریهایی از قبیل آنتراگنوز، لکه سیاه سیب، پوسیدگی سیاه، بوتیریتیس، پوسیدگی ای، لکه برگی گیلاس، پوسیدگی طوقه، سرکوسپورا، فوزاریوم، کپک خاکستری، سفیدکهای سطحی، بیماریهای ناشی از پنیسیلیوم، بلاست برنج، سیاهک ها، پوسیدگی ساقه، گونه های مختلف قارچ ریزوکتونیا و اسکلروتینیا را کنترل نماید .
اسامی دیگر این قارچکش عبارت است از : Agrocit, Benex, Benlate, Tersan
این ترکیب اولین بار در سال 1968 توسط کمپانی Nemours and E.l. Dupont de company تولید و عرضه گردید و در حال حاضر در کشور ما توسط کارخانجات تولید سموم شیمیایی تولید می گردد.
درجه سمیت( LD50 ) این قارچکش بیش از 10000 میلی گرم بر کیلوگرم است لذا سمیت آن بسیار ناچیز است. این ترکیب به صورت پودر و تابل 50 درصد موجود می باشد. در صورتیکه به صورت صحیح و به میزان توصیه شده مورد استفاده قرار نگیرد باعث ایجاد گیاه سوزی می شود .
این قارچکش را می توان علیه بیماری قارچی روی بادام،سیب، زردآلو، جو، لوبیا، هویج، کرفس، کلم، مرکبات، خیار، بادمجان، انگور، خربزه، قارچ خوراکی، فلفل، بادام زمینی، چاودار، گلابی، گیلاس، هلو، پسته، آلو، گوجه، برنج، سویا، کدو، نیشکر، گوجه فرنگی، شلغم، چغندرقند، توت فرنگی، سیب زمینی و گیاهان زینتی و همچنین برای ضدعفونی بذور ذرت، سیر، کلم، سیب زمینی شیرین و شلغم مورد استفاده قرار داد.

دیدگاه ها

بدون نام
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۱۵:۱۹
سلام من ابیاری مشترک سیب زمینی بابامیه دارم قارچ کش برابامیه ضررندارد
ناصراز داراب
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۹:۳۲
سلام مزرعه گرجه دارم سفیدک گرفته اوایل وسط برق نقطه های زرد رنگ میشه بعد همون زردی خشک میشه وبرگها لول میشن ویک طرف بوته کاملا زرد میشه بعد خشک لطفا راهنمایی کنید
بدون نام
۱۳۹۹/۰۵/۱۵ ۱۱:۴۷
سلام برای لوبیا چیزی نگفتید
بدون نام
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۲۳:۳۶
سلام. من ونوس حشره خواردارم. کمی خاکش سفید شده که پرورش دهنده گفته از این نوع قارچ کش استفاده کنم. اندازه کوچکی داره و گلدان آن اندازه یک لیوان یکبارمصرف است. چه حجم میزان و مدت چند روز باید استفاده کنم؟
روزبه رامسر
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۱۱:۵۵
بسیار عالی سپاس از بیان اطلاعات ارزنده، اموزش مفید و مطمئن.
بدون نام
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۰۴:۵۴
سلام آیا از این قارچ کش برای چمن هم میشه استفاده کرد.
حمید
۱۳۹۹/۰۳/۱۱ ۰۹:۴۳
ببخشید من این قارچ کش را برای کاکتوس میخوام،چه مقداری را با اب حل کنیم
امیر رهنما
۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ۱۲:۵۷
ضمن عرض ادب از قارچ کش بنومیل برای یوکا با چه مقیاسی باید استفاده کنم ممنون
سعید
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۰۷:۲۲
سلام من برای سانسوریا ابلغ می‌خوام از این قارچ کش استفاده کنم خواستم ببینم مشکلی نداره برای گیاه مرسی
بدون نام
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۰۷:۱۲
سلام من میخوام زمین فلفل دلمه را ضد عفونی کنم. راهنمایی میکنید
علیرضا کریمی
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۸:۴۵
نحوه استفاده از بنومیل برای قارچ کشی کاج مطبق چیست و پریود استفاده از آن چگونه خواهد بود؟
محبی
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۱۸:۴۱
سلام خدا قوت پارسال خاک باغچه رو عوض کردم، شمشاد و گلهای رزم کامل خشگ شدن درخت انجیر سه ساله هم امسال رشد رویشی نداشت و در ده سانتیمتر سر شاخه بیش از ده گره نمایان است و برج چهار خزان کرد و درون شاخه ها خشک و بوی بدی دارد اما الان سه پاجوش جدید زده.شاخه های جدید نارنج هم دارای برگهای ریز و تودرتو است. سبزیجات هم دارای سغیدک پودری بود. خاک رسی و قلیایی و منطقه کاشان(گرم و خشک) احتمال چه بیماری است؟ در صورت نیاز به ضد عفونی خاک و درخت از چه سمی استفاده کنم و چه مقدار؟ برای پایین اوردن ph از گوگرد پودری و کود دامی استفاده کرده ام ایا گوگرد پودری برای قارچکشی خاک مناسب است؟ پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگذارم. پیروز باشید.
بدون نام
۱۳۹۷/۰۳/۱۳ ۰۲:۴۵
اطلاعات مفیدی بود. سپاس
بدون نام
۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۰۷:۲۱
سم بنومیل هیچ ضرری برای بامیه نخواهد داشت
بدون نام
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۲۲:۴۶
نحوه‌استفاده‌در‌گیاهان‌تزیینی‌بخصوص کاکتوسها رو‌بر روی‌بستهای بنومیل ثبت کنید.ممنون.حال‌مقدار استفاده را ذکر بفرمایید.
رضا راستی
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۹:۲۴
استفاده از قارچ کش ردمیل زد ام

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.