آفتکشها و تاثیر آن بر سیستم تولید مثل در انسان

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
  • بازدید : ۱۸۳۶
آفتکشها دارای اثرات مخرب و سمی روی اندامهای تولید مثلی، تداخل در اعمال هورمنی، عقیمی مردان و زنان و دوره های قاعدگی نامنظم در زنان هستند.
تحقیقات نشان داده است که سموم آفتکشها باعث سقط جنین، عدم رشد فکری، اثرات مخرب ساختمانی در بدن هنگام تولد و نقصهایی در اعمال و بافتهای بدن می شوند.
در بررسی های بعمل آمده در آمریکا مشخص شده است که سم کپون باعث کاهش حرکت اسپرم و کوتاه شدن عمر آن می شود.
در تحقیقی دیگر آشکار گردیده است که سم کارباریل باعث ایجاد اشکال غیر طبیعی در اسپرم می شود.
همچنین مشخص گردیده است که علفکش 24D برای دستگاههای تولید مثلی بدن مسمومسیت زا است بطوری که آزمایشات نشان داده است که بین این سم و کاهش تعداد اسپرم ، افزایش اسپرمهای بدشکل ارتباط مستقیم وجود دارد.
بررسیهای انجام شده روی 800 مرد نشان داد که میزان باروری مردانی که در محیط کارشان با سموم مواجه هستند در مقایسه با سایر افراد کاهش معنی داری دارد. تحقیقات مشابهی در هلند روی باغداران نشان داد که این افراد مدت زمان بیشتری برای بچه دار شدن شدن نیاز دارند این مدت در بهار و تابستان که علفکشها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند تقریبا دو برابر است. تعداد افراد عقیم در این نحقیق 28 درصد بود در حالی که در افراد شاهد این مقدار تنها 8 درصد مشاهد شد.
همچنین تحقیقات دیگری در کانادا نشان داد که میزان باروری در این افراد 50 تا 80 در صد نسبت به سایر افراد کمتر است.تحقیقات انجام شده در کالیفرنیا نشان داد 70 درصد از افرادی که در منزل از سموم استفاده می کنند عقیم هستند.
تحقیقات نشان داده است زنانی که در محیطی با آبهای آلوده به سموم زندگی می کنند د رمقایسه با سایر افراد تاخیر قابل ملاحضه ای در رشد درون رحم دارند.
تحقیقات در آلمان روی معلمینی که در محیط کارشان چوبها را با لیندن ضدعفونی می کنند نشانداد که کودکانی با وزن کمتر و اندازه های کو چکتری بدنیا می آورند.
• افزایش 2 تا 3 برابر بیماری ماندن بیضه ها در شکم بعلت رشد ناقص و شکاف پیش براه آلت تناسلی مردان
تحقیقات انجام شده در کالییفرنیا و مینسوتا نشان داد در کودکانی که والدینشان کار کشاورزی دارند 60 درصد احتمال بروز ناقص الخاقگی بیشتر است و برای کودکانی که در مزارع زندگی می کنند 4/2 برابر سایر افراد است.
تحقیقات در آیوا که آبها آلوده به علفکش آترازین است نشان داد که احتمال بروز انواع ناقص الخلقگی 2 الی 3 برابر، اختلالات قلبی 3 برابر، اختلالات جنسی 3 الی 4 برابر و اختلالات اندامهای حرکتی 7 برابر بیشتر از سایر افراد است.
اثرات آفتکشها در ایجاد ناقص الخلقگی
• افزایش دو برابر در بروز بیماری لب شکری
• افزایش 3 الی 4 بابر نقص در اندامهای حرکتی برای کشاورزان و 2 برابر برای افرادی که در منزل سمپاشی می کنند
• افزایش 2 الی 3 برابر بروز اختلالات قلبی و عروقی
• افزایش را 7/2 الی 5/3 برابر آب آوردگی مغز و ایجاد شکاف در نخاع و این میزان برای
افرادی که در فاصله کمتر از ¼ مایل زندگی می کنند 50درصد بیشتر از سایر افراد است

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.