آغاز برداشت ذرت از اراضی زراعی شهرستان سیمرغ

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
  • بازدید : ۵۷۶
برداشت ذرت در اراضی زراعی شهرستان سیمرغ بعد از برداشت شالی آغاز گردیده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با توجه به کشت ذرت در اراضی زراعی شهرستان سیمرغ در سطح بالغ بر 15 هکتار، پیش بینی می گردد در سالجاری بالغ بر 270 تن ذرت از اراضی فوق استحصال گردد.
علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید ذرت در هر هکتار حدود 18 تن می‌باشد، از اولین برداشت ذرت رقم 704 در سطح یک هکتار از اراضی زراعی روستای ملاکلا شهرستان سیمرغ خبر داد و خاطر نشان ساخت: علاوه بر محصول ذرت با فروش ساقه ذرت همراه با ذرت برای تعلیف دام بصورت سیلاژ، افزایش افزوده اقتصادی برای بهره برداران بهمراه خواهد داشت.
وی تصریح نمود میزان متوسط ساقه حاصل از ذرت در کشت اول در هکتار بیش از 20 تن در سالجاری بوده که در درآمدزایی و اقتصاد خانوار بهره برداران نقش بسزایی دارد. درویش با اشاره به ارزش اقتصادی بیش از 675 میلیون ریالی این محصول برای بهره برداران، زراعت ذرت را مهمترین عامل در تثبیت اراضی و پایداری در تولید این محصول عنوان داشت و افزود: کشت ذرت بعد از برداشت شالی موجب افزایش توان اقتصادی خانوار بهره بردار، توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی مولد و گامی در جهت ایجاد امنیت غذایی جامعه می باشد.
وی در پایان از برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در قالب مدرسه در مزرعه کشاورز با رویکرد کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد در کشت ذرت و مدیریت مصرف بهینه آب و ... از سوی این مدیریت در این شهرستان خبر داد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/8/11

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.