رکوردگیری و ثبت مشخصات 120 کلنی زنبور عسل در شهرستان قائمشهر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
  • بازدید : ۷۴۴
عملیات رکوردگیری و ثبت مشخصات 120 کلنی زنبور عسل در چهار زنبورستان شهرستان قائمشهر صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بمنظور بررسی وضعیت میانگین تولید عسل و موم، عملیات رکوردگیری و ثبت مشخصات 120 کلنی زنبور عسل توسط 4 زنبور دار با میانگین 13 مرحله بازدید و در مجموع 1560 مرحله در شهرستان قائمشهر انجام پذیرفت.
علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه رکوردگیری و ثبت مشخصات بعنوان پایه اصلاح نژاد زنبور عسل می باشد، گفت: زمان اجرای این پروژه شش ماه بوده و بر اساس نیاز و ضرورت بازدید و ثبت مشخصات بعنوان پایه اصلاح نژاد زنبور عسل می باشد.
او با اشاره به اینکه حصول نتایج جهت به گزینی بوده و فاکتورهای در نظر گرفته شده برای اصلاح نسل های بعدی شامل ثبت رفتار، تولید موم و عسل و رشد جمعیتی می باشد از اعلام نتایج بدست آمده به معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خبر داد و در پایان به زنبور داران توصیه نمود: به منظور تولید پایدار و اقتصادی تر کردن تولید و مسائل پرورش زنبور با کارشناسان جهاد کشاورزی ارتباط داشته باشند.
گفتنی است شهرستان قائمشهر با داشتن 42 هزار کلنی زنبور عسل، سالانه بیش از 424 تن عسل با میانگین 2/10 کیلوگرم در هر کلنی تولید می کند و اشتغالزایی این صنعت در این شهرستان بیش از 431 زنبوردار می باشد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/8/27

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.