احداث بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دریای خزر در چپکرود جویبار

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
  • بازدید : ۷۷۴
بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دریای خزر در چپکرود شهرستان جویبار احداث می گردد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دکتر علی احسانی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران طی سخنانی در حاشیه بازدید از مزارع پرورش ماهی در شهرستان های ساری، قائمشهر و جویبار اظهار داشت: مازندران به عنوان قطب کشاورزی کشور نقش زیادی در تولیدات کشاورزی و شیلاتی کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه ریسک پذیری در طرح های شیلاتی توسط بخش خصوصی بایستی افزایش یابد از احداث بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دریای خزر در چپکرود جویبار خبر داد و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر بازگشت سرمایه نقش عمده ای در اشتغال و تولید ماهیان خاویاری در سطح کشور داشته که ما نیز با در اختیار گذاردن تسهیلات لازم از آن حمایت می کنیم.
همچنین حسن حبیب نژاد مدیر کل شیلات مازندران طی سخنانی با اشاره به اینکه بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر در روستای گلدشت چپکرود شهرستان جویبار در زمینی به مساحت 5 هکتار و مساحت مفید 7/3 هکتار به ظرفیت 250 تن گوشت و 7 تن خاویار با استفاده از منابع آب دریا می باشد، هزینه اجرای این طرح بالغ بر 812 میلیارد ریال عنوان داشت که تاکنون حدود 350 میلیارد ریال آن برای احداث تاسیسات و تجهیزات ساختمانی هزینه گردیده است.
حبیب نژاد ماهیان خاویاری را از گونه های با ارزش اقتصادی دریای خزر عنوان داشت که در چند دهه گذشته به دلیل افزایش روز افزون و غیر مجاز صید، تغییر آب رودخانه و تخریب محل های تخم ریزی طبیعی زیست گاه های آنان مورد تهدید جدی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در سال های اخیر در راستای پرورش ماهیان خاویاری صورت گرفت خاطر نشان ساخت: با توجه به شهرت خاویار ایران در سطح جهانی و منطقه می طلبد برای توسعه این صنعت با ارزش و صادرات آن به بازارهای جهانی اقداماتی در کشور و به خصوص استان های شمالی صورت گیرد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/9/8

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.