کنترل شرایط محیطی گلخانه ها با استفاده از سیستم مه پاش

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
  • بازدید : ۱۹۹۶
کمبود رطوبت و دمای بالای هوا در فصل های گرم سال معمولا برای بسیاری از پرورش دهندگان گل و گیاه مشکل ساز بوده و موجبات افت محصول تولیدی و در نتیجه سود اقتصادی پایین را سبب می شود .
راه حل این موضوع نیز تنها و تنها خنک سازی و رطوبت زنی محیط داخل گلخانه به هر روش ممکن می باشد اعم از احداث گلخانه در مناطق خنک و نسبتا مرطوب و استفاده از این هوای خنک و مرطوب جهت تهویه گلخانه با استفاده از فن ها ی قوی و همچنین پنجر ه های سقفی یا استفاده از سیستم های خنک کننده فن و پد مرسوم و یا سیستم های خنک کنده و رطوبت زن که مه پاش یا مه ساز نامیده می شود.
مزایای عمده سیستم ها ی مه پاش گلخانه به شرح زیر می باشد:
- این سیستم جهت اطمینان خاطر خریداران محترم توسط متخصصین شرکت به صورت مجزا برای هر نوع گلخانه و هر نوع گیاه کاشته شده و تحت هر شرایط آب و هوایی و با توجه به نیاز و خواست مصرف کننده طراحی شده و اجرا می گردد تا شرایط دلخواه مصرف کننده تا حد امکان فراهم شده و رضایت خاطر خریداران محترم فراهم گردد.
علاوه بر موارد فوق سیستم ارائه شده توسط این شرکت در مقایسه با سیستمهای خارجی موجود و یا فن وپد مرسوم که اکثرا به صورت غیر مهندسی طراحی و نصب شده و کارایی لازم را ندارند کاملا مقرون به صرفه بوده و نیاز مصرف کننده را به صورت کامل برآورده می نماید.
- مزیت عمده ای که این سیستم ها نسبت به سیستم های مرسوم دیگر دارا هستند انعطاف پذیری بسیار بالای آنهاست بدین معنی که افزایش و یا کاهش ظرفیت سرمایشی و رطوبت زنی آنها و یا افزایش فضای مورد عمل آنها به راحتی امکان پذیر بوده و همچنین نیاز به هیچگونه تغییر ساختمانی و کلی در محیط گلخانه برای نصب ندارند و همچنین می توانند با تاسیسات دیگر موجود در گلخانه همچون سیستم های تهویه گلخانه ، فن گلخانه ، هیترها و... به صورت همزمان عمل نموده و شرایط کاملا مطلوبی را در داخل فضای گلخانه به وجود آورند.
- تکنولوژی به کار گرفته شده در سیستمهای مه پاش قادر به تولید ذرات آب با اندازه تقریبی بین 3 تا 20 میکرون ( بسته با نازل مورد استفاده) می باشد که این ذرات به سرعت در هوا تبخیر شده و موجب خنکی و مرطوب شدن هوا می گردد، لذا در نتیجه این عمل سطح رطوبت و دمای کنترل شده ای در داخل فضای گلخانه به وجود می آید که از بسیاری از آفات و بیماریها وخشکی گیاه جلوگیری نموده و موجب رشد و رویش مداوم و محصول دهی گیاه می گردد.
- مزیت دیگر ی که در این سیستم قابل اجرا می باشد این است که با استفاده از نازل های مخصوص سرامیکی امکان سم پاشی و ضد عفونی کل فضای گلخانه به صورت همزمان و بدون استفاده از نیروی انسانی و همچنین سم پاش های مرسوم که در صد زیادی از سم استفاده شده را به خاطر تولید قطرات درشت محلول سم هدر می دهند وجود دارد و در واقع این سیستم همانند سم پاش های فوگر ولی با مزیت همزمانی و یکنواختی سم پاشی در کل فضا اقدام به سم پاشی محیط می نماید.
- این سیستم ها شریط محیطی یکنواختی را در کل فضا و در تمامی ساعات روز به وجود می آورند و با استفاده از کنترلرهای اتوماتیک دیگر نیازی به کنترل دستی و تکیه بر تشخیص نیروی انسانی جهت کنترل شرایط محیطی نمی باشد که در نتیجه یاعث رشد و پرورش گیاهان به صورت یکنواخت و بسیار مناسب شده و همچنین از خطاهای انسانی که در گاهی مواقع موجبات خسارات جبران ناپذیری را فراهم می آورد جلوگیری می نمایند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.