بهبود شرایط برای تولید بیشتر در روستاها

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
  • بازدید : ۶۹۶
مدیر عامل اتحادیه دامداران استان در دیدار با مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از مسئولان خواست، شرایطی را فراهم کنند تا تولید در روستاها به بهترین شکل آن انجام شود.
مهندس حسن سلیمی که به اتفاق 5 نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره تعاونی دامداران استان در محل سالن جلسات دامپزشکی استان حضور یافته بود، اظهار داشت: دامداران بی ادعای خراسان رضوی به عنوان اولین تولید کننده گوشت
قرمز و سومین تولیدکننده شیرخام کشور بایستی شرایط بهتر و مطلوبتری را برای تولید داشته باشند.
وی ضمن اظهار رضایت از خدمات دامپزشکی در اقصی نقاط استان اضافه کرد، اگرچه قیمت نهاده های دامی در اختیار دامپزشکی نیست ولی این افزایش قیمت تاثیر منفی بر تولید دارد و خواستار آن شد تا کلیه مسئولین دستگاه های مرتبط ضمن رفع این معضل، توجه ویژه ای به حل مشکلات دامداران در جهت تولید دام و محصولات دامی داشته باشند.
مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این دیدار اظهار داشت: گرانی نهاده های دامی می تواند باعث کاهش ایمنی دام ها شود.
دکتر ناصر مرگان ازغدی افزود: با توجه به وضعیت اعتبارات سال جاری، اقدام به اولویت بندی فعالیت ها نموده ایم. وی اظهار داشت: به عنوان مثال، کنترل برخی یبماری ها نظیر تب برفکی، شاربن، آبله، هاری، تب مالت، سل و ...حجم بالایی از اعتبارات و نیروی انسانی و تجهیزات را می طلبد و دامپزشکی استان با توجه به ضرورت پیشگیری از این بیماری ها در کاهش تلفات دام و نیز بهداشت عمومی جامعه نه تنها از حجم عملیات نکاسته، بلکه ضمن توسعه آن ها، توان تشخیص این بیماری ها نیز در آزمایشگاه اداره کل به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
وی خواستار آن شد تا دامداران نیز ضمن مهیا کردن بسترهای لازم به تولید محصولات دارای کیفیت ویژه روی بیاورند و در این صورت ضمن افزایش کیفیت محصولات و ارتقای سلامت جامعه، از ارزش افزوده حاصله نیز سود ببرند.
ازغدی با اشاره به لزوم آموزش دامداران استان، این موضوع را سبب افزایش ایمنی سرمایه دامی خواند و بر آمادگی اداره کل دامپزشکی برای آموزش اقشار مختلف دامداران تاکید نمود و از افزایش تعامل این مجموعه با تشکل های مرتبط با دام و طیور استان خبر داد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان نیز در این جلسه با اشاره به عرضه شیر خام فله ای در برخی مناطق، پیشنهاد نمود که شیر خام تولیدی دامداران استان با اعمال فاکتورهای بهداشتی دامپزشکی به صورت بسته بندی و با مشخصات کامل واحد تولیدکننده برای علاقه مندان توزیع شود تا از مخاطرات بهداشتی آن نیز پیشگیری گردد.
دراین نشست، اعضای اتحادیه دامداران نیز ضمن قدردانی از پوشش ایمنی صورت گرفته توسط دامپزشکی، از آمادگی اعضای اتحادیه برای اجرای هرچه بهتر طرح های دامپزشکی در استان خبر دادند.

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی - 91/6/21

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.