افتتاح 18 پروژه در خراسان رضوی به مناسبت روز ملی دامپزشکی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
  • بازدید : ۷۸۳
همزمان با روز ملی دامپزشکی 18پروژه در نقاط مختلف استان با اعتباری بالغ بر 23میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه های یادشده در شهرستان های مشهد، تربت حیدریه، گناباد، باخرز، سبزوار، جغتای و فیروزه بوده و زمینه اشتغالزایی 80 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم می کنند.
دکتر ناصر مرگان ازغدی اعلام داشت: رونمایی از کیت های جدید آزمایشگاهی،رونمایی از جدیدترین تست های شناسایی بیماری های مشترک هاری و بروسلوز(تب مالت) که برای اولین بار در کشور در آزمایشگاه ملی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی به انجام خواهد رسید از جمله مهمترین دستاوردهای دامپزشکی استان خواهد بود که طی هفته دامپزشکی معرفی خواهند شد.
وی افزود: با توجه به ماهیت کار دامپزشکی که بر اساس صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی پی ریزی شده است، طرح های مذکور هم سو با این هدف بوده و در رشد و توسعه استان و حتی کشور در بخش
های مختلف سلامت، اقتصادی و کشاورزی موثر می باشد.
ازغدی تصریح نمود: با بهره برداری از این طرح ها زمینه بهتر خدمات رسانی دامپزشکی به دامداران و تولیدکنندگان دام و فرآورده های خام دامی در نقاط مختلف استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.
وی گفت: طبق اعلام سازمان دامپزشکی ، برنامه های گرامیداشت روز ملی دامپزشکی به صورت هفتگی و از 8 مهرماه آغاز و به چهاردهمین روز مهر ختم خواهد شد.
ازغدی، روزشمار هفته را به این شرح اعلام کرد: شنبه، 8 مهرماه، دامپزشکی و غذای سالم، یک شنبه 9مهرماه، دامپزشکی و مقابله با بیماری های مشترک، دوشنبه 10 مهرماه، دامپزشکی و کاهش تهدید مقاومت میکروبی، سه شنبه 11 مهرماه، دامپزشکی، آموزش و پژوهش، چهارشنبه 12 مهرماه، دامپزشکی و توسعه پایدار روستا، پنج شنبه 13 مهرماه، دامپزشکی و تولید ملی و جمعه 14 مهرماه به عنوان دامپزشکی و مردم.
برگزاری مراسم تقدیر از برترین های دامپزشکی در حوزه های مختلف تولیدی و خدماتی، دیدار مدیران دامپزشکی استان با استاندار ، اجرای جشنواره وبلاگ نویسی، نشست خبری ، فعالیت های شبکه های دامپزشکی در شهرستان ها در جهت
گرامی داشت روز ملی از دیگر برنامه های این هفته در استان خواهد بود.

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی - 91/7/2

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.