برداشت مکانیزه برنج در سطح بیش از 5805 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بهشه

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
  • بازدید : ۸۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق افزود : در سال زراعی جاری بیش از 14071 هکتار از اراضی زراعی شهرستان بهشهر به کشت و زراعت برنج اختصاص یافت که 63 درصد آن (معادل 8877 هکتار) به ارقام پر محصول و 37 درصد آن (معادل 5194 هکتار) مربوط به ارقام محلی بوده است. او تصریح نمود : در راستای افزایش تولید برنج با انجام برنامه ریزی و بکارگیری همه عوامل تولید و اقدامات مدیریت از قبیل، بهزراعی، تغذیه و مبارزه بیولوژیک عملکرد قابل قبولی در تولید برنج این شهرستان حاصل گردید.
قنبری در ادامه با اشاره به اینکه در سالجاری کشت مکانیزه برنج در سطح 5000 هکتار (35 درصد) از اراضی شالیکاری این شهرستان صورت گرفت که نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش داشته افزود : در راستای توسعه کشت این محصول 6 نفر کارشناس ناظر مزارع برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان بکارگیری گردیدند. وی در ادامه از مبارزه بیولوژیک در سطح 4000 هکتار در سه مرحله (در مجموع 12000 هکتار) و رهاسازی زنبور تریکوگراما و توزیع 120 هزار عدد تریکوکارت بین کشاورزان و کاهش 15 درصدی مصرف سموم با انجام مبارزه بیولوژیک و مکانیکی خبر داد و خاطر نشان ساخت : استفاده از کود بیولوژیک در سطح 500 هکتار، محلول پاشی با عناصر ریز مغزی در سطح 5500 هکتار از دیگر اقدامات این مدیریت در راستای زراعت برنج در این شهرستان بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری برداشت مکانیزه برنج در سطح بیش از 5805 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان صورت گرفته است، از تولید بیش از 86000 تن شلتوک معادل 60000 تن برنج سفید در سال زراعی جاری در این شهرستان خبر داد. او در پایان با اشاره به توسعه کشت رتون (رویش مجدد برنج) در سطح 115 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان افزود : این شهرستان با تولید بیش از 60 هزار تن برنج سفید در سالجاری مصرف سرانه بیش از 5/1 میلیون نفر را تأمین می کند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.