برگزاری جلسه شورای کشاورزی استان مازندران در محل سازمان جهاد کشاورزی مازندران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
  • بازدید : ۷۸۰
برگزاری هجدهمین جلسه کار گروه ستاد توسعه کشاورزی استان مازندران در استانداری مازندران
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران هجدهمین جلسه کار گروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان با حضور استاندار، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، فرماندار ساری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، جمعی از مدیران کل استان و ... در استانداری مازندران برگزار گردید .
در این جلسه که با محوریت بررسی تسهیلات طرح های ستاد توسعه و پیگیری وضعیت معرفی، تصویب و عقد قرارداد آن به تفکیک زیر بخش ها در بانک عامل برگزار گردید، استاندار مازندران طی سخنانی با اشاره به اینکه تمرکز بر توانمندی ها موجب شکوفایی کشاورزی استان می شود، خواستار ارتقای بهره وری و افزایش تولید در جهت توسعه پایدار شد. مهندس طاهائی با بیان اینکه طرح ها باید موجب توسعه تولید در جامعه گردد تصریح نمود : دولت دکتر احمدی نژاد با هدف افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و ارتقاء بهره وری تسهیلات مطلوبی را به این بخش اختصاص داده است. او تخصیص یک هزار و 460 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ای به استان را فرصت مناسبی برای بخش کشاورزی مازندران عنوان داشت.
در ادامه این نشست مهندس رضا عظیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و دبیر کار گروه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان طی سخنانی به بیان آخرین وضعیت کل تسهیلات طرح های ستاد توسعه بخش کشاورزی و مشکلات کارگروه در جهت معرفی پروژه، پیشرفت فیزیکی و عقد قرارداد طرح ها پرداخت. وی با اشاره به فرآیند روند کند طرح ها افزود : صرف زمان زیاد در جهت رسیدگی به پرونده ها در بانک موجب مشکلات در جذب اعتبار می شود. عظیمی در پایان تسریع رسیدگی در امر بررسی طرح های بخش کشاورزی در جهت دریافت تسهیلات را خواستار شد .
همچنین مهندس زلفی نماینده بانک کشاورزی استان طی سخنانی اظهار داشت : 70 درصد طرح های معرفی شده به بانک مورد بررسی قرار گرفته است. وی مشکلات بر سر راه رسیدگی طرح ها را عدم وجود ماشین آلات مثل کمباین و تراکتور در جهت تقاضا، عدم ارائه سند از سوی زمین های معرفی شده، عدم وجود دام مورد نیاز در داخل استان و ... عنوان داشت .
گفتنی است در این نشست جایگاه استان مازندران در طرح های مصوب شده در رتبه سوم و طرح های عقد قرارداد شده در رتبه هفتم در سطح کشور توسط کارشناسان طرح و برنامه جهاد کشاورزی عنوان گردید.
برگزاری جلسه شورای کشاورزی استان مازندران در محل سازمان جهاد کشاورزی مازندران
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، جلسه شورای کشاورزی استان مازندران با حضور رئیس و معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی و ... در محل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید .
در این نشست رضا عظیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی طی سخنانی با تأکید بر توجه به تدابیر مدیریتی، به بیان اهمیت طرح تکریم و پاسخگوئی به ارباب رجوع پرداخت و اظهار داشت : از آنجائیکه مراکز خدمات جهاد کشاورزی خاکریز اول بخش کشاورزی هستند، می توانند مشکلات و خواسته های کشاورزان را در همان سطح دهستان رفع نمایند. وی بر تجهیز نمودن مراکز خدمات کشاورزی از حیث امکانات و ابزار تأکید نمود .
عظیمی در ادامه از قیمت تضمینی خرید گندم از کشاورزان بقرار هر کیلو 650 تومان خبر داد و در ادامه با بیان اینکه ارتقای محصولات اساسی از قبیل غلات، علوفه، دانه های روغنی را بایستی در دستور کار قرار داد، بر اهمیت کشت مجدد و پائیزه تأکید نمود .
در این نشست ضمن اینکه معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی به ارائه گزارش عملکرد و طرح و پروژه های بخش کشاورزی پرداختند، مباحثی از قبیل برنامه ریزی و طرح های ویژه آب و خاک، تأمین کود و نهاده های بخش کشاورزی، شناسنامه دار کردن بهره برداران بخش کشاورزی، نظارت بر صدور مجوزها، ساخت و ساز حریم مرغداریها و دامداریها، تأمین بذور گندم و شالی، کشت بهاره و پائیزه محصولات، مشکلات ناشی از ثبت در سامانه نهاده های کشاورزی کشور، مکانیزاسیون، بیمه محصولات کشاورزی، تسهیلات و اعتبارات ستاد توسعه کشاورزی استان، صنعت دام و طیور استان، مسائل مربوط به سوخت و ..... مورد بررسی و پیگیری و تأکید قرار گرفت.
شایان ذکر است در این جلسه از مسئول عقیدتی و رئیس اداره امور ارزش های فرهنگی سازمان که حائز رتبه برتر سازمان جهاد کشاورزی استان در ستاد اقامه نماز استان گردیدند تقدیر به عمل آمد

جهاد کشاورزی استان مازندران – 91/8/19

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.