تامین امنیت غذایی مهمترین اولویت در جنگ نرم و پدافند غیر عامل

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
  • بازدید : ۷۲۰
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تامین امنیت غذایی و اقتصاد کشاورزی یکی از مهمترین مباحث و اولویت اول در جنگ نرم و پدافند غیر عامل می باشد.
رضا عظیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سخنانی با اشاره به مطلب فوق در کارگاه آموزشی احصاء تهدیدات حوزه جهاد کشاورزی تولید ملی - جنگ اقتصادی و اگرو تروریسم با رویکرد پدافند غیر عامل که با شرکت رئیس، جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان مسئول سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستانها، ادارات کل و شرکتهای وابسته و پیوسته و ... در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار گردید اظهار داشت : پدافند غیر عامل یکی از ضروریات مدیریتی هر جامعه ای می باشد که در زندگی روزمره نیز به آن نیازمندیم. او با بیان اینکه امنیت و استراتژی نظام براساس امنیت غذایی کشور می باشد، تصریح نمود : استان مازندران نقش اول و تعیین کننده ای در تامین امنیت غذایی کشور داشته و در تولید 22 نوع محصول کشاورزی جایگاه ویژه و ممتازی دارد و قطب ویژه کشاورزی کشور نیز میباشد.
عظیمی با اشاره به اینکه مازندران بیش از 40 درصد برنج کشور را تامین می‌کند و جایگاه ویژه ای را در امنیت غذایی کشور به خود اختصاص داده خاطر نشان ساخت : استان مازندران با توجه به جایگاه ارزنده در تامین امنیت غذایی کشور، در پدافند غیر عامل و در زمان تحریم های اقتصادی نقش اساسی و تعیین کننده ای را در کشور بر عهده دارد و بایستی مورد توجه ویژه دست اندرکاران و مسئولین قرار گیرد. او با تاکید به اینکه پدافند غیر عامل از مباحث مهم مدیریتی است که بایستی در جهت استفاده ساختار مدیریتی در بحث امنیت غذایی و پایداری تولید مورد استفاده قرار گیرد، به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ و مدیریت جهادی اشاره نمود و تاکید کرد ما بایستی برای تک تک کشاورزان برنامه ریزی مدونی داشته و ساز و کار های پدافند غیر عامل را در بخش کشاورزی بطور جدی پیگیری و اجرا کنیم، چون این بخش در امنیت غذایی و استقلال و خودکفایی کشور نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند.

همچنین مهندس مجید جلالی نیا مدیر بخش کنترل بیولوژیک و غیر شیمیایی و دبیر کمیته پدافند غیر عامل سازمان حفظ نباتات کشور طی سخنانی پدافند غیر عامل را مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که باعث افزایش پایداری و توان مقابله با دشمن میشود عنوان داشت و افزود : تأمین امنیت غذایی یکی از مولفه های اصلی امنیت یک کشور می باشد. او با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور در حال حاضر بالاتر از 95 درصد می باشد، مراکز پدافند غیر عامل را سه دسته حیاتی، حساس و مهم برشمرد و خاطر نشان ساخت کلیه طرحهایی که در حوزه وزارت جهاد کشاورزی انجام می گیرد، دیدگاههای پدافند غیر عامل در آن دیده شود. او در ادامه با بیان اهداف پدافند غیر عامل، تاریخچه پدافند غیر عامل در کشور، جنگ اقتصادی و اگرو تروریسم، توجه به مباحث قرنطیه ای در مبادی ورودی محصولات کشاورزی، نهاده ها و ... به کشور را مورد تأکید قرارداد و راهکارها و اقدامات پیشگیرانه از ورود آفات و بیماریها با واردات محصولات کشاورزی را برای جلوگیری از شیوع انواع بیماریها و سلامت جامعه و هزینه ها و پیامدهای آنرا بسیار مهم دانست.

گفتنی است در پایان این کارگاه آموزشی با انجام آزمون برای کلیه شرکت کنندگان گواهی نامه آموزشی صادر می گردد

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.