به منظور اجرای الگوی کشت آغاز مطالعه 12500 هکتار اراضی دشت مه ولات

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
  • بازدید : ۷۷۲
معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی از آغاز مطالعات 12500 هکتار از عرصه‌های کشاورزی دشت مه ولات به منظور اجرای پایلوت الگوی کشت خبر داد.
مهندسی ساربان افزود : مطالعات پارامترهای مورد نیاز اجرای الگوی کشت با نظر کارشناسان تحقیقات و اجرا در کار گروه خاک تعیین و آزمایشگاه خاک‌شناسی مرکز تحقیقات کار نمونه برداری و حفر پروفیل‌ها را آغاز کرده است.
وی پیشرفت کار را بر اساس جدول زمان بندی اجرای پروژه را خوب توصیف کرد و ادامه داد : پروژه اقلیم با پیشرفت 25درصد ، پروژه منابع آب با پیشرفت 30درصد ، تکنولوژی تولید و بهره وری با پیشرفت 20درصد و نظام بهره برداری با پیشرفت 5 درصد به طور همزمان در منطقه آغاز شده است و فرم‌های شناسنامه بهره بردار نیز با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای تدوین و در محیط وب آماده سازی شده تا همزمان با اتمام اطلاعات تعیین حدود و در یک بار مراجعه به بهره برداران تکمیل خواهد شد .
ساربان در پایان اظهار امیدواری کرد و ادامه داد : خوشبختانه با تصویب قوانین در قانون برنامه پنجم توسعه سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی کشور و تصویب قانون افزایش بهره در بخش کشاورزی بستری بسیار موثر برای اجرایی نمودن الگوی کشت در کشور فراهم شده است.

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی - 91/9/11


دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.