برگزاری کارگاه آموزشی یکروزه آمار کشاورزی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
  • بازدید : ۶۵۶
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، کارگاه آموزشی یکروزه آمار کشاورزی با حضور جمعی از معاونین و مسئولین، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مازندران و ... در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد .
در این کارگاه آموزشی سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت اجرای طرح آمار کشاورزی در استان تأکید کرد .
سید محمد جعفری در کارگاه آموزشی آمار کشاورزی طی سخنانی با اشاره به مطلب بالا اظهار داشت : برآورد میزان دقیق سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، میزان خسارات و نهاده های مصرفی، تعیین شاخص های مختلف تولید و ارائه آماری دقیق از میزان بهره برداری های تولیدی مازندران از اهداف اصلی طرح آمار کشاورزی است .وی تصریح کرد : تعیین شاخص هزینه تولید محصولات استراتژیک، برآورد هزینه عملیات زراعی ماشینی و غیرماشینی و میزان دقیق مصرف منابع آبی از دیگر اهداف طرح آمار کشاورزی استان است .
جعفری همچنین به تهیه و تدوین شناسنامه بهره برداری کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت : یکسان سازی آمار تولیدات کشاورزی، ارائه آمار و اطلاعات صحیح به مدیران، تصمیم سازان و مخاطبان جامعه کشاورزی، ثبت موقعیت دقیق سطح کشت محصولات زراعی، باغی، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تعیین دقیق تعداد بهره برداران مازندرانی از مزایای تدوین شناسنامه بهره بردار است که در حال اجراست .
در ادامه نیز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سخنانی بر آمارگیری صحیح آمارگیران تأکید کرد و برنامه ریزی مناسب به منظور تولید مؤثر کشاورزی را در گرو فعالیت دقیق آمارگیران و همکاری کشاورزان دانست .ابطالی تصریح نمود : با در دست داشتن آمار صحیح، اجرای طرح آمایش سر زمین و اصلاح الگوی کشت استان به درستی انجام می شود.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 91/9/13


دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.