تولید بیش از 5/2 تن گوشت قرقاول در شهرستان ساری

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
  • بازدید : ۱۳۵۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تولید بیش از 5/2 تن گوشت قرقاول در یک واحد پرورش قرقاول صنعتی در ‏این شهرستان خبر داد.‏
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد طی گفتگویی با اشاره به مطلب بالا ‏گفت: در سال گذشته یک واحد بروش قرقاول صنعی بظرفیت 2000 قطعه در روستای ورکی این شهرستان اقدام به ‏تولید گوشت آماده طبخ قرقاول نمود که موفق گردید طی یک مرحله جوجه ریزی 8 ماهه، بیش از 5/2 تن گوشت ‏قرقاول را با متوسط تولید 1400 گرم تولید نمایند.
او با بیان اینکه این فعالیت در راستای حمایت از تولید و بمنظور ‏تامین گوشت مورد نیاز شهروندان صورت گرفته افزود: بیش از 70 درصد این گوشت در راستان توزیع و مابقی آن از ‏استان صادر گردید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری درخصوص گوشت قرقاول خاطر نشان ساخت بیشتر گوشت ‏قرقاول از انواع اسیدهای آمینه کمیاب بوده و منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین ‏های 12‏B‏ ، ‏B‏ و 6‏B‏ می باشد. او تصریح نمود وجود این عناصر معدنی و ویتامین های در گوشت این پرنده موجب شده ‏که مصرف گوشت قرقاول داروی خوبی برای امراضی چون آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ‏ناراحتی های روانی، عقب‌ افتادگی جسمی و بی خوابی باشد.
وی در پایان گفت: با توجه به مزیت نسبی تولید گوشت این ‏پرنده، در صورت سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی حمایت از سایر ماکیان در دستور کار این مدیریت قرار دارد.‏

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/2/7

دیدگاه ها

شاهرخ
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۵:۰۴
200 قطعه به طور متوسط هر قطعه 1400 گرم چطوری ممکنه بشه 5/2 تن ؟!!!!!!!!!!!!!!

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.