با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی قاطعانه برخورد می گردد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
  • بازدید : ۶۹۸
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران طی سخنانی اعلام داشت: تأمین امنیت غذایی در شرایط کنونی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای دستیابی به امنیت غذایی، حفظ بستر تولید یکی از ارکان مهم است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، رضا عظیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران در کارگاه آموزشی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی که در روز پنجشنبه (5 اردیبهشت) با حضور مدیران شهرستان ها، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی، کارشناسان امور زمین و امور حقوقی شهرستان ها در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران برگزار گردید، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: تأمین امنیت غذایی در شرایط کنونی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و برای دستیابی به امنیت غذایی، حفظ بستر تولید یکی از ارکان مهم است و نقش جهاد کشاورزی در تولید و تأمین امنیت غذایی، یک نقش بی بدیل و غیرقابل انکار می باشد و در این زمینه، نوع فعالیت های جهاد کشاورزی و زحمات در این بخش، ویژگی های خاصی دارد چون با بحث امنیت غذایی کشور سر و کار دارد.
ایشان ادامه داد: در شرایطی که تحریم های سختی علیه کشورمان به اجرا در آمد، ما شاهد شکوفایی بخش کشاورزی بودیم.
وی با اشاره به اینکه مازندران به تنهایی نقش عمده و مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد و لازمه تأمین این امنیت، حفظ بستر تولید و اراضی کشاورزی است، حفظ کاربری اراضی را بسیار مهم و حیاتی برشمرد.
عظیمی گفت : باید یک عزم ملی و استانی برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به وجود آید تا این امنیت همچنان پایدار بماند و همه باید به صورت جدی در این زمینه ورود پیدا کنند تا جلوی دلالان و سوداگران زمین گرفته شود و حاشیه امنیت برای اینگونه افراد از بین برود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخشی از سخنان خود با تأکید بر این نکته که در قلع و قمع بناهای غیرمجاز و تغییر کاربری های صورت گرفته در اراضی کشاورزی با کسی تعارف نداریم، ادامه داد: همدلی و هم افزایی خوبی با دستگاه قضایی به وجود آمده است و مراکز جهاد کشاورزی، به عنوان خط مقدم تولید، وظیفه اولیه و سنگینی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز دارند و هرگونه تهدید اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز را گزارش نمایند.
او در پایان از همه دستگاه های اجرایی خواست تا عزم خود را برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز جزم کنند تا امنیت غذایی کشورمان همچنان پایدار بماند.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/2/8

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.