پیش بینی کشت مکانیزه برنج در بیش از 200 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان نور

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
  • بازدید : ۶۲۲
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عارف سالاریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور طی گفتگویی از پیش بینی کشت مکانیزه برنج در بیش از 200 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در سالجاری خبر داد و افزود: اولین کشت مکانیزه برنج این شهرستان در سطح 2 هکتار در اراضی شالیزاری منطقه آیش شرق حوزه مرکز خدمات بنفشه ده آغاز گردید.
او با اشاره به اینکه سطح نشاء مکانیزه این شهرستان در سال گذشته حدود 100 هکتار بود، پیش بینی نمود این سطوح در سالجاری به بیش از 200 هکتار افزایش یابد. او در بخش دیگر از سخنانش در خصوص فعالیت یک بانک نشاء برنج در این شهرستان خبر داد و تصریح نمود: یک بانک نشاء شرکت مکانیزاسیون خزر دارای مجوز در روستای رزک منطقه بنفشه ده در سطح 30 هکتار فعالیت می نماید که سطح قرارداد آن 35 هکتار می باشد.
وی افزود: این شرکت مبلغ 127 میلیون تومان تسهیلات دریافت نموده و ادوات موجود در آن شامل، نشاء کار 4 ردیفه 2 عدد، نشاء کار 6 ردیفه، کمباین برداشت شالی، سیدر، کراشه، ژرمیناتور، ریشک زن و تیلر هر کدام یک عدد، سینی نشاء 2000 عددو تار یک خانه 2 عدد می باشد.
ایشان در پایان کشت مکانیزه برنج را گاهی موثر در جهت کاهش هزینه های تولید عنوان داشت و افزود: اندازه نشاء در کشت مکانیزه مهم بوده و پرورش نشاء جعبه های کشت مستلزم آموزش به کشاورزان است، لذا توسعه بانک های نشاء و حمایت از آن می تواند گام موثری در توسعه کشت مکانیزه باشد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/2/15

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.