فعالیت 463 واحد گلخانه گل های زینتی و دارویی در شهرستان آمل

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
  • بازدید : ۷۳۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل طی گفتگویی از فعالیت 463 واحد گلخانه گل های زینتی و دارویی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید مرتضی امینی با اشاره به مطلب فوق افزود: نزدیک به 55 میلیون انواع گل های زینتی به ارزش 550 میلیارد ریال در این شهرستان تولید و برای مصرف داخلی و کشورهای هدف به فروش می رسد.
وی گل های شاخه بریده این شهرستان را در سطح 1152035 متر مربع، بیش از 48 میلیون شاخه، گل های آپارتمانی را در سطح 300500 متر مربع، با تولید 5/1 میلیون گل آپارتمانی و گل های درخت و درختچه ای را در سطح 182120 مترمربع، با تولید 2 میلیون نشاء عنوان کرد که در مجموع در سطح 1645155 متر مربع به صورت مسقف و روباز با 463 بهره بردار و با اشتغال به کار 1218 نفر برای کار کشت و تولید می گردد.
امینی در ادامه افزود: در راستای بهینه سازی مصرف سوخت و اصلاح ساختار گلخانه ها پس از ارزیابی درخواست متقاضیان، تا کنون تعداد 9 واحد گلخانه با اعتبار بالغ بر 3340 میلیون ریال اصلاح ساختار صورت گرفته است.
او با اشاره به اینکه شهرستان آمل رتبه اول را در میزان سطح کشت گل های زینتی در استان به خود اختصاص داده است افزود: گیاهان زینتی و دارویی تولیدی شهرستان آمل، علاوه بر مصرف داخلی به کشورهایی نظیر، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، عراق، افغانستان، قطر و ... صادر می گردد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/2/15

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.