مرغ لاین یک مرکز هسته ای برای کشور محسوب می شود و باید از آن حمایت شود

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
  • بازدید : ۷۸۶
همایش تخصصی بررسی نژاد مرغ لاین با همکاری تشکل های مرتبط با انجمن جوجه یکروزه شمال کشور در بادله ساری برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، این همایش با حضور مسوولین سازمان دامپزشکی کشور، معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، انجمن صنفی جوجه یکروزه شمال کشور، اتحادیه مرغداران گوشتی استان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و مرکز مرغ لاین بابلکنار برگزار گردید که مسائل و مشکلات مربوط به نژاد مرغ لاین آرین مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی جهت حل معضلات در سطح بازار طیور کشور ارائه گردید.
در این همایش رضا عظیمی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سخنانی اظهار داشت: امنیت غذایی تمام جنبه های امنیت ملی را تحت پوشش قرار می دهد و در این زمینه نیز گام های بسیار خوبی برداشته شد.
وی با بیان اینکه علیرغم افزایش سرانه مصرف گوشت از 6 کیلوگرم به 21 کیلوگرم، در امر تولید هیچ مشکلی وجود ندارد بیان داشت: تحریم علاوه بر اینکه نتوانسته در تولید مرغ تأثیر بگذارد بلکه موجب شد تا ما به ارزش و اهمیت مرغ لاین پی ببریم. وی تصریح نمود: مرغ لاین یک مرکز هسته ای برای صنعت طیور کشور محسوب می شود و باید از حمایت ویژه ای برخوردار شود.
عظیمی در ادامه به اصلاح ساختار مرغداری ها اشاره نمود و گفت : مرغداری های سنتی باید از جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری بروز رسانی شوند. وی مجتمع مرغ آرین را یک مجموعه استراتژیک برشمرد و در اینباره افزود: مرغ لاین یک سرمایه ایرانی بزرگ است که باید با یک سیاست راهبردی حمایت ویژه ای از آن به عمل آید.
در این همایش مهندس انصاری فرد مدیر مجتمع مرغ لاین بابلکنار، آگاهی رسانی، اعتماد آفرینی و مشارکت طلبی را از راه های برون رفت مشکلات بیان نمود و تصریح کرد: صنعت طیور همانند زنجیره ای است که از حلقه های بسیاری تشکیل شده است و حلقه ی کلیدی آن مرغ لاین است و با اشتراک و اراده جمعی می توان مشکلات آن را برطرف کرد.
وی ادامه داد: حفظ امنیت غذایی یکی از عوامل بسیار مهم دوام ما در قبال تحریم ها بوده و در هر کاری که تخصصی به پیش برده شد، در دنیا سربلند بوده ایم.
انصاری فرد با بیان اینکه صنعت طیور 3 میلیون شغل را در کشور به خود اختصاص داده است گفت: مرغ لاین هم می تواند به عنوان یک فرصت مناسب در بین کشورهای همسایه حرفی برای گفتن داشته باشد.
در ادامه مشکلات و معضلات محوری و کلیدی مجتمع مرغ لاین مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت که طی آن مقرر گردید در مباحثی نظیر بازار پسندی، توجیه اقتصادی، ایجاد شرایط مساعد بازار برای مدیران واحدهای تولیدی و تسریع در اصلاح نژاد در مرکز فوق اقداماتی صورت پذیرد.
همچنین با توجه به اهمیت استراتژیک مجتمع مرغ لاین برای کشور و نقش حساس آن در امنیت غذایی، بر تقویت مرکز فوق تأکید گردید.
لازم به ذکر است در این همایش ملاصالحی مشاور معاون وزیر در امور بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، فرشاد تهرانی مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور، محمدزاده و پیشنمازی از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه استان به نقد و بررسی مسائل تخصصی و فنی جوجه یکروزه آرین پرداختند.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/2/24

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.