افتتاح و بهره برداری از پروژه لاینینگ انتقال آب در شهرستان قائمشهر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
  • بازدید : ۶۹۲
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از افتتاح بهره برداری پروژه لاینینگ زیر بنایی انتقال آب بخش کشاورزی با حضور بختیاری وزیر دادگستری، حسینی و علیپور نمایندگان مردم شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان قائمشهر و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و ... در چهارمین سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان مازندران در روستای آسیابسر این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه با حجم عملیات 30000 متر و با اعتباری بالغ بر 2640 میلیون ریال و 62 بهره بردار برای جلوگیری از هدر رفت آبهای سطحی و هدایت هرز آب ها در فصول غیر زراعی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت افزود: اجرای این پروژه موجب افزایش بهره وری آب مورد نیاز کشاورزی شده و پرتی آب کشاورزی را از 90 درصد به 30 کاهش می‌دهد.
او تصریح نمود: پروژه لاینینگ انتقال آب در روستاهای گزنه کلا، سنگتی، استر آباد و دشتیان با بیش از 10081 میلیون ریال از محل اعتبارات بانک جهانی در حال اجراست.
وی در پایان ایجاد امنیت غذایی، توسعه پایدار، اشتغالزایی مولد، افزایش بهره وری در محصول و استفاده بهینه از آب و دسترسی بهتر به آب، جلوگیری از هدر رفت آب تا 30 درصد، جلوگیری از رویش علف های هرز در مسیر انتقال آب و کاهش هزینه های سالیانه در نگهداری لاینینگ را از مزایای اجرای این پروژه برشمرد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/2/26

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.