تاکید بر انجام مبارزه بموقع با آفات و بیماریهای باغات سیاه ریشه

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
  • بازدید : ۶۵۱
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر انجام مبارزه بموقع با آفات و بیماریهای باغات سیاه ریشه استان تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد اخوان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: با عنایت به شروع پوره زایی آفت سپردار سفید توت روی درختان هلو و شلیل و بعضاً درختان کیوی توصیه می شود ضمن ارائه نمونه و با هماهنگی با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیکهای گیاهپزشکی با دریافت نسخه گیاهپزشکی به مبارزه بموقع روی درختان الوده اقدام گردد.
او با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری بیماری روی برگ، میوه و سرشاخه ها با ارائه نمونه و هماهنگی با کارشناسان مربوطه نسبت به مبارزه در زمان تعیین شده اقدام گردد به باغداران توصیه نمود: از سمومی که در ظروف اصلی بسته بندی و پلمپ شده و دارای بر چسبی که نشاندهنده مشخصات کامل، از قبیل نام شرکت سازنده، تاریخ تولید، شماره پارت و بچ یاد بوده و از فروشگاه های مجاز در در قبال اخذ فاکتور خرید تهیه شده اند در سمپاشی استفاده شود.
اخوان با بیان اینکه به منظور رعایت دوره کارنس سموم و تولید محصول بدون باقیمانده سم، حداقل 2 الی 3 هفته مانده به برداشت میوه از سمپاشی درختان میوه خودداری گردد، تصریح نمود: به منظور حصول نتیجه بهتر در عملیات سمپاشی ضروری است کلیه سرشاخه ها و تنه درخت به محلول سمی آغشته شود.
وی نظر به حساسیت شدید درختان سیاه ریشه به ترکیبات روغنی در فصل رشد، تاکید کرد تنها از سموم توصیه شده در نسخه گیاهپزشکی استفاده از اختلاط سموم با روغن امولسیون شونده جداً پرهیز گردد.
ایشان در پایان گفت: جهت پیشگیری از مسمومیت های احتمالی رعایت نکات ایمنی از قبیل استفاده ازماسک ،دستکش ولباس مخصوص سمپاشی، عدم خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن هنگام سمپاشی و شستن اعضای آلوده بدن پس از اتمام کار با آب و صابون الزامی است.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/2/28

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.