رهاسازی 10 هزار عدد تریکو کارت زنبور تریکوگراما در اراضی شالیزاری شهرستان چالوس

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
  • بازدید : ۸۹۷
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس از رها سازی بیش از 10 هزار عدد تریکو کارت زنبور تریکوگراما در سطح اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.
یزدانقلی خزایی پول طی گفتگویی با اشاره به مطلب بالا افزود: در اجرای طرح مبارزه بیولوژیک بر علیه آفت کرم ساقه خوار برنج در اراضی تحت پوشش این شهرستان، مدیریت جهاد کشاورزی چالوس پس از بررسی وضعیت زمستان گذرانی کرم ساقه خوار برنج و تعیین زمان دقیق ظهور پروانه ها و دستجات تخم آن بر روی گیاه میزبان از سوی کارشناسان واحد حفظ نباتات و ناظرین طرح به منظور کنترل بیولوژیک فاز اول نسل اول کرم ساقه خوار برنج اقدام به رهاسازی تعداد ده هزار عدد تریکو کارت زنبور تریکوگراما در سطح 100 هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای دلگشا، نور سر، کیاکلا، سنگ وارث، مسده علیا و سفلی و اکبرآباد دلگشا که از وضعیت رشدی گیاه برنج مناسب برای این عملیات برخوردار بوده نموده است.
وی تصریح نمود: این در حالیستکه رها سازی فاز دوم نیز افزون بر اراضی یاد شده در اراضی تحت پوشش که آمادگی لازم را برای رها سازی دارند تا چند روز آینده به اجرا در می آید.
گفتنی است سطح عملیات بهزراعی برنج شهرستان چالوس در سال جاری بالغ بر 725 هکتار است و پیش بینی میگردد بیش از 3100 تن شلتوک برنج از این سطوح برداشت گردد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.