بازدید کارشناسان آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن از سایت الگویی و مشارکتی PTD شهرستان قائمشهر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
  • بازدید : ۷۵۲
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر طی گفتگویی با اشاره به مطلب بالا اظهار داشت: این بازدید در راستای تبادل نظر و انتقال تجربیات در اجرای پروژه مشترک مشارکتی از سایت الگویی PTD این شهرستان صورت گرفت.
وی پرهیز از توسعه یک جانبه و توسعه کامل بر مبنای حفظ محیط زیست را یکی از اهداف اصلی اجرای طرح مشارکتی PTD عنوان داشت.
او با اشاره به اینکه این طرح در روستای دشتیان با انجام دو فاز موفق آمیز با 21 فن برای بهره برداران بصورت مشارکتی صورت گرفته افزود: اجرای این سایت الگویی در هفت گام اجرایی امکان پذیر است . وی تصریح نمود: با اجرای این سایت الگویی طبق شرایط کشاورزی منطقه و با شناسایی مشکلات بهره برداران فن های مورد نظر طراحی و بصورت علمی و عملی در مزارع بصورت پایلوت با رهیافت مشارکت جامعه بهره برداران و با حالت مقایسه ای در بین دیگر بهره برداران بکارگیری و از نتایج بدست آمده بصورت خود جوش در عرصه گسترش می یابد.
گفتنی است در ابتدای این بازدید رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان و رئیس مرکز جهاد کشاورزی علی آباد و شرکت خدمات مشاوره ای زنبق طلایی مجری طرح توضیحاتی را در خصوص اجرای فاز اول مسئله یابی و فاز دوم آزمایشگری اجرای 21 فن طراحی شده براساس فاز اول که همه با مشارکت بهره برداری صورت پذیرفته و در مرحله اجرایی فاز سوم مرحله ارزشیابی با مشارکت و تحقیق و کار گروه تخصصی جامعه بهره بردارن فن های کلیدی در سطح 25 درصد و 75 درصد جانبی مورد ارزشیابی قرار می گیرد، ارائه نمودند.
در ادامه نیز فرزین فرهادی مدیر واحد اجرایی پروژه مدیریت جامع اب و خاک البرز سازمان جهاد کشاورزی مازندران طی سخنانی اظهار داشت: اجرای این پروژه زیر شاخه بانک جهانی است و می توان آنرا نماد ملی عنوان و پس ارزشیابی در تمامی امور بهره بردار مشارکت را بسط و توسعه داد.
لازم بذکر است در این بازدید حاضرین از نزدیک یا بهره برداران اجرای فاز یک و دو دیدار چهره به چهره انجام وبه طرح سوالات و تبادل اطلاعات پرداختند.
در پایان نیز کارشناسان جایکا با اشاره به بزرگ بودن این طرح مشارکتی اظهار امیدواری نمودند، در آینده نزدیک نیز جهت کسب و انتقال تجربیات در این روستا حضور یابند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.