افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان مازندران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
  • بازدید : ۸۵۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان مازندران از 55/1 به 60/1 در سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق افزود: یکی از دستاوردهای مهم بخش تولیدات گیاهی استان مازندران در سال گذشته، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی بوده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال گذشته مبلغ 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی، مبلغ 115 میلیارد ریال از محل طرح کمک های فنی اعتباری، مبلغ 4/6 میلیارد ریال از محل طرح تجهیز شبکه مکانیزاسیون و مبلغ 43 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک نشاء استان با مساعدت های معاونت بهبود تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان برای تأمین ماشین های بخش کشاورزی با اولویت زراعت برنج پرداخت گردید تصریح نمود: این امر موجب ارتقاء ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان از 55/1 به 60/1 گردیده است.
ابطالی در پایان یکی از موضوعات مهم در افزایش ضریب مکانیزاسیون را جذب 485 دستگاه کمباین مخصوص برنج در سال گذشته عنوان داشت که بیش از عملکرد و جذب این نوع ماشین در شش سال گذشته بوده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/3/21

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.