کاربرد سموم غیر شیمیایی در کنترل آفات مرکبات

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
  • بازدید : ۸۰۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از بررسی کاربرد سموم غیر شیمیایی توسط سرکار خانم مریم احمدی کارشناس ارشد حفظ نباتات این مدیریت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق افزود: کاربرد سموم غیر شیمیایی در کنترل آفات مرکبات مورد تأیید قرار گرفت.
وی تصریح نمود: به منظور تولید محصول سالم، حذف سموم شیمیایی در کنترل آفات و امنیت غذایی با حفظ محیط زیست و توسعه پایدار کشاورزی، سرکار خانم مهندس احمدی نسبت به بررسی میزان کنترل آفات توسط سموم غیر شیمیایی اقدام و به نتایج مطلوب دست یافت.
ایشان با بیان اینکه نامبرده علاوه بر کارهای تحقیقاتی، به عنوان بانوی کارمند نمونه سال 91 سازمان جهاد کشاورزی مازندران معرفی و از سوی استاندار مازندران و رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران مورد تقدیر قرار گرفت خاطر نشان ساخت: سموم غیر شیمیایی علاوه بر تضمین سلامت انسان، در پاکیزه نگه داشتن محیط زیست و حفظ حشرات مفید نیز نقش اساسی دارند.
همچنین سرکار خانم مهندس مریم احمدی کارشناس ارشد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر طی گفتگویی در خصوص کاربرد سموم غیر شیمیایی اظهار داشت: در این طرح از عصاره سیر و فلفل و صابون حشره کشی برای کنترل شپشک آرد آلود استفاده شده و اثرات آن بر روی مرکبات و کفشدوزک شکارگر به عنوان حشره مفید مورد بررسی قرار گرفت.
وی تصریح نمود: این طرح در قالب دو مقاله به صورت ISI در مجلات علمی خارجی به چاپ رسیده است. او با بیان اینکه این سموم در داخل کود قابل سنتز بوده با سنتز سموم در داخل کشور، از واردات بی رویه سموم شیمیایی که ارزبری فراوانی داشته، بی نیاز شده و صرفه جویی در پی خواهد داشت.
ایشان در پایان گفت: سلامت جامعه و گسترش امر صادرات در گرو استفاده از روشهای IPM و سموم کم خطر بیولوژیک و ارگانیک در کنترل آفات و ایجاد اهمیت غذایی است.

 سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/3/27

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.