مازندران بزرگترین تولید کننده گل استرلیزیا در کشور

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۰۴
  • بازدید : ۸۷۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، این استان را بزرگترین تولید کننده گل استرلیزیا در کشور اعلام داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان طی گفتگویی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال گذشته متوسط تولید گل رز استان مازندران به بیش از 200 شاخه بریده، در هر متر مربع رسید که دو برابر متوسط کشوری است.
وی افزود: در سال گذشته (91) نیز استان مازندران به رکورد جدید تولید شاخه بریده گل استرلیزیا در بوته دست یافت که نه تنها در استان بلکه در کشور یک ویژگی و رکورد جدید محسوب می‌گردد.
ابطالی سطح زیر کشت این گل در استان مازندران را حدود 57 هکتار و میزان تولید آنرا حدود 12 میلیون شاخه با متوسط عملکرد حدود 20 شاخه در متر مربع اعلام داشت و افزود: استان مازندران بزرگترین تولید کننده این گل در کشور محسوب می گردد.
ایشان در پایان گفت: این رکورد در گلخانه گل و گیاهان زینتی در شهرستان جویبار که از مدیریت خوبی برخوردار بوده و از انواع کودهای ماکرو و میکرو در آن استفاده نمودند با متوسط عملکرد تولید 50 شاخه در بوته حاصل گردیده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/4/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.