تولید و تأمین غذای کافی، سالم و در دسترس از اولویت های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران است

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
  • بازدید : ۵۸۳
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، تولید و تأمین غذای کافی، سالم و در دسترس را از اولویت های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران برشمرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان در جلسه ستاد طرح توسعه کاربرد عوامل بیولوژیک و استفاده بهینه از کود و سم در کشاورزی که در شهرستان بابل برگزار شد ضمن اشاره به مطلب فوق اظهار داشت رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تأمین امنیت غذایی و تولید محصولات سالم و استاندارد با استفاده از عوامل بیولوژیک و کاهش مصرف سموم شیمیایی است. وی در ادامه شهرستان بابل را بزرگترین شهرستان تولیدکننده برنج در کشور عنوان داشت و افزود اولین علامت تشویقی استاندارد تولید محصول برنج در کشور توسط کشاورز برنجکار بابلی اخذ گردیده است.
ابطالی با اشاره به ویژگی های خاص برنج تولیدی مازندران در سال جاری اعلام کرد جمعیت کرم ساقه خوار در استان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، کاهش یافته است و شرایط برای انجام مبارزه بیولوژیک در نسل دوم هم فراهم است.
در این جلسه همچنین مسعود غلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل به ارائه گزارشی از زراعت برنج شهرستان پرداخته و ضریب کشت در این شهرستان را 84/1 اعلام کرد و گفت: این ضریب کشت، بالاترین درصد ضریب کشت در استان مازندران است.
غلامی با اشاره به پرورش سبزیجات برگی و ریشه ای به عنوان کشت دوم پس از برداشت برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان، از نقش کشاورزی و تولیدات زراعی در ایجاد اشتغال مولد و تولید پایدار و کمک به اقتصاد خانوار روستایی یاد کرد و گفت مبارزه بیولوژیک علیه نسل اول کرم ساقه خوار در سطح 7300 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بابل به کمک 17 کارشناس ناظر انجام و در مرحله دوم نیز تعداد 800 هزار تریکوکارت در سطح 8000 هکتار از شالیزارهای شهرستان بابل توزیع و نصب شده است.
وی همچنین تاریخ اولین برداشت برنج شهرستان را 18 تیرماه اعلام کرد و ادامه داد خزانه گیری و بذرپاشی برای کشت مجدد آغاز شده است و برنامه ریزی برای انجام پرورش رتون در سطح 17000 هکتار به عمل آمده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/4/11

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.