مدیریت مطلوب آفت مگس میوه مدیترانه ای در استان مازندران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
  • بازدید : ۶۶۶
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از مدیریت مطلوب آفت مگس میوه مدیترانه ای در استان مازندران و عدم خسارت آن در سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی رییس سازمان با اشاره به خبر فوق افزود: مدیریت مطلوب آفت مگس میوه مدیترانه ای در سال 90 موجب گردید این آفت در سال گذشته هیچ خسارتی نداشته و انبوهی و تراکم آن در حداقل ممکن باشد.
ایشان ادامه داد: در بین آفات مرکبات، مگس میوه دارای اهمیت زیادی است، این آفت حدود 1000 گونه محصولات کشاورزی که در بین آن ها بیش از همه به هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، آلو، توت، به، انگور، خرمالو، انار، انجیر، مرکبات و بعضی از انواع گیاهان زراعی یکساله حمله می کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه اولین بار در 1362 و سپس در سال 1385 وجود این آفت در مازندران روی میوه های نارنج، هلو، خرمالو و نارنگی گزارش گردید و شدت آلودگی روی هلو و نارنگی بیشتر بوده است، افزود: علیرغم انبوهی و گسترش بسیار زیاد آفت در سال 90 با مدیریت مطلوب اعمال شده از جمله تأمین ملزومات کافی و مناسب، اطلاع رسانی و ترویج روش های مدیریت و بهداشت باغ سبب گردید که این آفت در سال 91 (گذشته) هیچ خسارتی نداشته و انبوهی و تراکم آن در حداقل ممکن باشد.
وی در پایان گفت: تعداد مگس های شکار شده در سال 90 حدود 196864 عدد بوده که این رقم با مدیریت مطلوب این آفت به حداقل ممکن 994 عدد در سال گذشته رسیده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/4/11

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.