اهمیت کنترل کیفی زنبور تریکوگراما قبل از رهاسازی در اراضی شالیزاری

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
  • بازدید : ۸۵۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر، بر اهمیت بازدید و کنترل کیفی زنبور تریکوگراما قبل از رها سازی در اراضی شالیزاری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اعلام مطلب بالا اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت در امر مبارزه بیولوژیک، رعایت معیارهای لازم می باشد.
وی با بیان اینکه در مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار برنج از زنبور تریکوگراما استفاده می گردد تصریح نمود: تریکوکارت به عنوان مجموعه حاوی عنصر بیولوژیک بوده و می بایست از جهت شاخصه های میزان پارازیت تخم، خروج زنبور، نسبت جنسی، میزان تعداد زنبور بی بال قبل از رها سازی مورد بررسی و کنترل کیفی قرار گیرد که کیفیت تریکوکارت را مشخص می کند.
درویش نیا با اشاره به اینکه کاربرد عوامل بیولوژیک دارای حساسیت خاصی است افزود: این امر وظایف نظارتی این مدیریت را مضاعف کرده، چرا که ادامه کنترل کیفی از نمونه برداری های اخذ شده قبل از رها سازی در سطح مزارع، برای توسعه پایدار کشاورزی، کاهش هزینه تولید، افزایش توان اقتصادی بهره بردار و در نهایت تأمین امنیت غذایی جامعه و تولید محصول سالم انجام می گردد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/4/25

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.