برگزاری نشست مطالعات مرحله اول طرح زهکشی اراضی استان مازندران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
  • بازدید : ۷۰۹
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان از برگزاری نشست مطالعات مرحله اول طرح زهکشی اراضی استان مازندران در خصوص تهیه سیمای طرح خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در این نشست مهندس ایرج صاعدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان طی سخنانی مهمترین اولویت این جلسه را رسیدن به نتیجه واحد و مشترک برای تعیین حدود اراضی نیازمند زهکشی زیر زمین برشمرد و در ادامه توجه و دقت نظر مشاورین به شرایط خاص استان را از نظر آب و هوا و مالکیت و شرایط کشت و کار نسبت به استان های دیگر در تعیین سیستم زهکشی را ضروری دانست.
همچنین مهندس مومنی مشاور فنی سازمان و مسوول هدایت فنی مراحل مطالعاتی طرح، طی سخنانی اظهار داشت: در تهیه گزارش های فنی با رعایت ملاحظات اجتماعی، سه هدف عمده مربوط به طرح یعنی، بهبود حاصلخیزی و افزایش تولید در کشت اول، توسعه کشت های ثانویه و امکان بهره برداری مجدد از جریانات آب برگشتی از اراضی کشاورزی؛ بویژه شالیزاری از اولویت های قطعی و مورد انتظار کار فرما است که تائید نهایی گزارش های طرح منوط به رعایت این اصول می باشد ودر این مسیر نیز در کنار توجه به ضروریات، عملی و اجرایی بودن سیمای طرح پیشنهادی مشاور براساس ظرفیت های اجتماعی، فنی و اقتصادی مورد تاکید می باشد.
گفتنی است در این نشست دکتر لیاقت از شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، دکتر میرزایی از شرکت آب و خاک دلتا، دکتر غلامی از شرکت آبگستران سبز دشت و ... به بیان مبانی فنی، ضرورت ها و محدودیت های اجرایی زهکش زیر زمینی و ... پرداختند و در ادامه پس از ارائه نقطه و نظرات و دیدگاه های حاضرین مواردی به تصویب رسید.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/4/30

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.