غیر قانونی بودن توزیع، فروش و مصرف آفتکش های شیمیایی و بیولوژیک شرکت درمان گستر فرزانگان

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
  • بازدید : ۷۸۶
مدیر حفظ نباتات سازمان، از غیر قانونی بودن توزیع، فروش و مصرف آفتکش های شیمیایی و بیولوژیک شرکت درمان گستر فرزانگان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد اخوان مدیر حفظ نباتات سازمان با اشاره به مطلب فوق افزود: بر اساس نامه معاونت مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور، با توجه به توزیع و فروش آفتکش های شیمیایی و بیولوژیک شرکت درمان گستر فرزانگان تحت عنوان «نماتدکش بیولوژیک و سم بیولوژیک پروانه توتا»، شرکت فوق فاقد پروانه تولید و یا واردات عوامل کنترل بیولوژیک بوده و هیچگونه سابقه اسنادی در سازمان حفظ نباتات کشور نداشته و هیچ اقدامی نیز برای ثبت و بررسی کیفی و کارآیی آن ها صورت نگرفته است، لذا به استناد قوانین موضوعه «توزیع، فروش و مصرف آفتکش های شیمیایی و بیولوژیک» شرکت مذکور با عنوان فوق ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
وی در پایان گفت: بر این اساس مسوولیت عواقب احتمالی مصرف آفتکش های فوق به صورت مشترک به عهده شرکت عرضه کننده (شرکت درمان گستر فرزانگان) و فروشندگان این محصول خواهد بود.
وی در پایان از کلیه کلینیک ها و فروشندگی های سموم و عاملین فروش اینگونه ترکیبات در استان خواست در صورت رویت هر گونه تخلفی در این خصوص مراتب را برای پیگیری های قضایی به سازمان حفظ نباتات و این مدیریت گزارش نمایند.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/4/30

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.